مجوز فروش ۳ میلیون بشکه نفت در بورس دریافت شد

مجوز فروش ۳ میلیون بشکه نفت در بورس دریافت شد
وزیر نفت از احتمال مرحله سوم عرضه نفت خام در هفته آینده خبر داد و گفت: مجوز لازم از سران سه قوه اخذ شده تا ۳ میلیون بشکه نفت در بورس به صورت ۱۰۰ درصد ریالی به فروش برسد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از خانه ملت، بیژن زنگنه امروز (چهارشنبه، پنجم دی‌ماه) با اشاره به فروش دو مرحله‌ای نفت خام در بورس، اظهار کرد: گزارش این دو مرحله فروش به شورای عالی اقتصادی قوای سه‌گانه ارائه و مجوز جدید از سران سه قوه برای مرحله جدید فروش نفت در بورس دریافت شد.

وی با بیان این‌که به‌زودی اطلاعیه‌ای درباره مرحله سوم فروش نفت در بورس منتشر می‌شود، افزود: در این زمینه مجوز لازم از سران سه قوه دریافت شده تا ۳ میلیون بشکه نفت خام در بورس به صورت ۱۰۰ درصد ریالی با نرخ ارز سامانه سنا به فروش برسد.

وزیر نفت تصریح کرد: اگر فردی به خرید ارزی نفت خام در بورس تمایل داشت به صورت ارزی به این شخص ارائه و اگر فردی به خرید ریالی تمایل داشت عرضه به صورت ریالی انجام می‌شود.

خریداران نفت در بورس توانسته‌اند طلای سیاه را صادر کنند

زنگنه با اشاره به وضع فروش نفت‌ خریداری شده در بورس، تصریح کرد: خریداران نفت در بورس توانسته‌اند طلای سیاه را صادر کنند و مشکلی در این زمینه وجود نداشته است.

در مرحله نخست فروش نفت (ششم آبان‌ماه)، یک میلیون بشکه نفت خام عرضه شد، اما هشت محموله ۳۵ هزار بشکه‌ای (معادل ۲۸۰ هزار بشکه) به نرخ بشکه‌ای ۷۴ دلار و ۸۵ سنت به فروش رسید.

در دومین مرحله فروش نفت خام در بورس انرژی (۲۰ آبان) نیز ۷۰۰ هزار بشکه نفت خام به نرخ بشکه‌ای ۶۴ دلار و ۹۷ سنت داد و ستد شد.

تاکنون، شیوه فروش نفت در بورس انرژی ۲۰ درصد ریالی و ۸۰ درصد ارزی بوده، اما با توجه به درخواست‌ها و پیشنهادهای مطرح شده قرار است از این پس امکان خرید به صورت ۱۰۰ درصد ریالی نیز فراهم شود.
۵ دی ۱۳۹۷ ۱۶:۰۶
شانا |
تعداد بازدید : ۴۶۶