سفرهیات تجاری - بازرگانی هند به ایران

سفرهیات تجاری - بازرگانی هند به ایران
رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران حل مشکلات و مسایل بخش خصوصی را توسعه دهنده و تقویت کننده روابط تجاری بین کشورها اعلام کرد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان توسعه تجارت ایران حمید صافدل در دیدار با هیات تجاری – بازرگانی هندی ضمن ابراز خرسندی از حضور بازرگانان هندی در ایران گفت: دو کشور ایران و هند از سالیان بسیار دور روابط فرهنگی، اقتصادی، علمی و .... داشته اند و اشتراکات بسیار زیاد دو ملت می تواند زمینه بسیار خوبی برای توسعه روابط تجاری و همکاری اقتصادی بین دو ملت باشد.
وی با اشاره به اینکه این هیات تجاری اولین هیات بازرگانی پس از سفر نخست وزیر هند به ایران است ابراز امیدواری کرد این هیات در دیدار های خود با بخشهای مختلف خصوصی و دولتی بتواند راهکارهای توسعه روابط اقتصادی را گشوده و سطح روابط تجاری را تا میزان مورد انتظار افزایش دهد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در توسعه روابط اقتصادی در بخش دیگری از صحبت های خود به مدیریت منابع ارزی و مدیریت واردات در ایران اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران برای بهبود مدیریت در زمینه تخصیص منابع ارزی و حمایت از تولید داخل اقدام به تقسیم بندی کل تعرفه های تجاری و بازرگانی به ده گروه کالایی نموده است و با توجه به مصالح عمومی کشور 2 گروه اول می توانند از ارز با نرخ مرجع استفاده کنند.
وی ادامه داد: 6 گروه کالایی دیگر نیز می توانند با مراجعه به مرکز مبادلات ارزی از ارز ارایه شده در این مرکز منابع مالی خود را تامین نموده و 2 گروه آخر نیز که از اولویت کمتری برای واردات برخوردارند با استفاده از ارز موجود در بازار می توانند اقدام به تهیه ارز و روادات کنند.
صافدل با بیان این مطلب که بیش از 80 درصد ردیف های تعرفه ای در گروه های 1 تا 8 قرار دارند گفت: کالاهای مشمول در این 8 گروه شامل مواد اولیه، ماشین آلات، کالاهای نیمه ساخته و سرمایه ای هستند و دو گروه باقیمانده را بیشتر کالاهای مصرفی و یا کالاهای با مشابه تولیدات داخلی تشکیل می دهند.
رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر آنکه مدیریت واردات علاوه بر مدیریت منابع ارزی تاکید زیادی بر کیفیت و شان مصرف کننده ایرانی دارد از پیشنهادات هیات تجاری هندوستان در خصوص توسعه روابط و زیرساختهای تجاری بین دو کشور استقبال کرد و پیشنهاد داد برای اجرای سریعتر این برنامه ها، بخشهای مختلف دستگاه های اجرایی در جریان مشروح این پیشنهادات قرار گیرند.
رییس هیات تجاری هندی نیز با تاکید بر اشتراکات دو ملت خواستار دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اولویت های ایران در زمینه صادرات و واردات شد.
وی با اشاره به بازار قدیمی و مناسب زعفران و خشکبار ایران در هند تولیدات و محصولات ایرانی را مناسب بازار هند عنوان کرد و افزود: تجار و بازرگانان هندی با هدف آشنایی با صنایع و کالاهای ایرانی در برنامه سفر خود واحد ها مختلف صنعتی را مورد بازدید قرار داده اند و امیدواریم این آشنایی به عقد قرارداد های تجاری منجر شود.
۲۱ مهر ۱۳۹۱ ۲۱:۰۵
تعداد بازدید : ۱,۰۸۶