جهش صنعت پتروشیمی گامی در مسیر توسعه اقتصادی کشور

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: جهش صنعت پتروشیمی و صادرات گسترده محصولات این صنعت گامی در مسیر توسعه اقتصادی کشور است .
مجیدرضا حریری، عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، با اشاره به توان بالای صنعت پتروشیمی ایران گفت: پتروشیمی یک منبع د‌رآمد‌ی بزرگ است که بیشترین صاد‌رات غیرنفتی کشور را به خود اختصاص داده است، معتقدم تحریم نیز تاثیر چند‌انی بر روند توسعه این صنعت نخواهد داشت.

وی پتروشیمی را زیربنای صنعت کشور دانست و افزود: پتروشیمی د‌ر ایران از امکانات و ظرفیت‌های کم‌نظیری برخورد‌ار است، یکی از این ظرفیت‌ها نیروی انسانی است.

حریری تصریح کرد: چنانچه می‌خواهیم اقتصاد کشور در مسیر توسعه گام بردارد، مناسب‌ترین راه آن جهش هرچه بیشتر صنعت پتروشیمی و صادرات گسترده محصولات این صنعت است. پتروشیمی سودآورترین و ارزآورترین صنعت کشور محسوب می‌شود.

نایب ‌رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین عنوان کرد: پتروشیمی‌ها هم اکنون در مسیر توسعه اقتصادی و زیرساختی گام بر می دارند، توسعه پتروشیمی سدی مقاوم در برابر خام فروشی است، این صنعت بدون تردید اشتغالزایی و رشد اقتصادی را به همراه دارد.

وی به ضرورت تشکیل رگولاتوری در صنعت پتروشیمی اشاره کرد و گفت: جای خالی رگولاتوری در زنجیره ارزش پتروشیمی مشاهده می‌شود، این نهاد یکی از نیازهای توسعه‌ای صنعت پتروشیمی است.
۸ دی ۱۳۹۷ ۱۴:۰۴
تعداد بازدید : ۳۰۱