لوله‌گذاری دریایی دومین خط لوله اصلی فازهای ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی تکمیل شد

مجری طرح توسعه فازهای ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی از پایان عملیات لوله‌گذاری دریایی دومین خط لوله اصلی این طرح خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، فرهاد ایزدجو اعلام کرد: عملیات لوله‌گذاری دریایی خط اتصال سکوی فاز ٢٣ طرح توسعه فازهای ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی به پالایشگاه خشکی و خط لوله ٤ اینچ انتقال گلایکول پالایشگاهی به سکوی این طرح تکمیل شد.

وی با اشاره به لوله‌گذاری این خط دریایی به طول ١٠٠ کیلومتر گفت: این خط لوله ٣٢ اینچی، منابع گازی سکوی ٢٣ را به پالایشگاه فازهای ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی منتقل خواهد کرد.

مجری طرح توسعه فازهای ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی با بیان این‌که عملیات لوله‌گذاری سکوی فاز ٢٣ پارس جنوبی با توجه به تغییرات فصلی و در شرایط نامناسب آب و هوایی دریا تکمیل شده است، اظهار کرد: این عملیات به همت گروه‌هایی از متخصصان بخش کارفرما و پیمانکار طرح در وضع ایمنی کامل و بدون هیچ حادثه‌ای به پایان رسید.

وی اتصال سکوی اصلی ٢٣ و سکوی اقماری B٢٤ به یکدیگر را از دیگر برنامه‌های بخش خط لوله فازهای ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی عنوان کرد و گفت: به‌زودی عملیات لوله‌گذاری خط ٢٠ اینچ میان این دو موقعیت به طول ٧.٥ کیلومتر آغاز می شود.

شایان ذکر است که خط لوله نخست این طرح شامل سکوی ٢٢ و همچنین خط لوله میانی این سکو و سکوی اقماری A٢٤ پیش از این تکمیل شده بود.

به گفته ایزدجو، قرار است در هفته جاری خط لوله نخست فازهای ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی با بهره‌برداری از سکوی فاز ٢٢ عملیاتی شده و به بهره‌برداری برسد.
۱۵ دی ۱۳۹۷ ۱۲:۱۴
شانا |
تعداد بازدید : ۲۴۷