برنامه ریزی سابک برای تولید متانول در امریکا

شرکت سابک عربستان به دنبال ساخت یک مجتمع تولید متانول جدید در لوئیزیانا است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از پلاتس، شرکت های سابک عربستان سعودی و متانول لوئیزیانای جنوبی (South Louisiana Methanol) به تازگی از مشارکت با یکدیگر برای ارزیابی امکان ساخت یک مجتمع تولیدمتانول با ظرفیت تولید 2 میلیون تن در سال در ایالت لوئیزیانا آمریکا خبر دادند. مجتمع یادشده با هدف تامین نیاز بازارهای داخلی و صادراتی در نظر گرفته شده است.

سابک و متانول لوئیزیانای جنوبی در حال حاضر یک توافقنامه اولیه 6 ماهه را به منظور مطالعه و ارزیابی پروژه یادشده امضاء کرده اند. بر اساس اعلام سابک، دو شرکت قرار است با همکاری یکدیگر جنبه های اقتصادی، فنی و مالی این پروژه را بررسی و نهایتا در مورد پیشبرد طرح پس از دریافت لایسنس ها و تاییدیه های لازم تصمیم گیری کنند. این توافقنامه می تواند پس از مدت 6 ماه تمدید شود.

سابک همچنین می گوید: توافقنامه یادشده بخشی از راهبرد ما برای ایجاد تنوع جغرافیایی در فعالیت های شرکت به منظور رسیدن به بازارهای بین المللی و دستیابی به خوراک رقابتی است.

غول پتروشیمی عربستان سعودی اکنون یکی از سهامداران جزء مجتمع کراکر 884 هزار و 500 تنی شرکت نووا کمیکالز (NOVA Chemicals) در گیزمر (Geismar) ایالت لوئیزیانا به شمار می رود و شریک اکسان موبیل در توسعه یک مجموعه پتروشیمی جدید در نزدیکی کورپس کریستی (Corpus Christi) ایالت تگزاس، در بردارنده یک واحد کراکر با ظرفیتی معادل یک میلیون و 800 هزار تن در سال و مجتمع های تولید مشتقات پلی اتیلن و مونو اتیلن گلایکول (monoethylene glycol)، است.
۱۶ دی ۱۳۹۷ ۱۰:۴۷
نیپنا |
تعداد بازدید : ۳۲۲