بخش خصوصی نفت جان تازه می گیرد

بخش خصوصی نفت جان تازه می گیرد
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: شرایط تحریم، فرصتی تاریخی برای حضور و تقویت بخش خصوصی در صنعت نفت است؛ به گونه ای که پیش تر کنسرسیومی برای صادرات نفت با استفاده از بخش خصوصی ایجاد شده که نشان دهنده توان بخش خصوصی است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تحریم های ضد ایرانی به خبرنگار شانا اظهارکرد: محدودیت های ایجاد شده از سوی برخی کشورها برای فرآیند صادرات نفت ایران، سبب ورود جدی و بیشتر بخش خصوصی به صنعت نفت کشور شد که افزون بر کاهش محدودیت های تحریم، سبب تقویت بخش خصوصی و توان داخل شده است.

مهرداد بائوج لاهوتــی درباره کارکردهای صندوق توسعه ملی گفت: این صندوق با هدف حمایت از بخش خصوصی ایجاد شده است و بخش نفت و گاز می تواند از تسهیلات صندوق توسعه ملی برای سرمایه گذاری استفاده کند و مانعی برای این کار نیست.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: شرایط تحریم یک فرصت تاریخی برای حضور و تقویت بخش خصوصی در صنعت نفت است؛ چنان که پیش تر کنسرسیومی برای صادرات نفت با استفاده از بخش خصوصی ایجاد شده و این نشان از توان بخش خصوصی است و به نظر می رسد هرجا بخش خصوصی وارد شود، محدودیت ها کمتر می شود و فعالیت ها شتاب می گیرد.

حضور بخش خصوصی در صنعت نفت گسترش یافته است

عضو کمیسیون عمران مجلس پیش تر درباره راهکارهای ایران برای صادرات نفت و راهبری مدیران ارشد وزارت نفت به خبرنگار شانا گفته بود: مدیریت وزارت نفت مولفه های پیرامون حوزه صنعت نفت و گاز کشور را به درستی رصد می کند و برنامه ها آن گونه که لازم است، پیش می شود.

لاهوتی درباره لزوم سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز کشور تصریح کرد: اگر در صنعت نفت سرمایه گذاری نکنیم، به بن بست خواهیم رسید؛ به همین دلیل در بودجه 91 کشور، طرح و لوایح خوبی را به تصویب مجلس گذارنده ایم.

۲۳ مهر ۱۳۹۱ ۰۷:۴۶
تعداد بازدید : ۹۲۷