ساخت پروژه ۴۳ کیلومتری خط انتقال گاز ۳۰ اینچ صنایع فولاد در کرمان کلید خورد

ساخت پروژه ۴۳ کیلومتری خط انتقال گاز ۳۰ اینچ صنایع فولاد صنایع فولاد بوتیای ایرانیان در استان کرمان با حضور مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران و قائم مقام مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز آغاز شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از خبرنگار اعزامی شانا به استان کرمان، پروژه ساخت خط لوله ۴۳ کیلومتری انتقال گاز ۳۰ اینچ صنایع فولاد بوتیای ایرانیان امروز (دوشنبه، یکم بهمن‌ماه) با حضور سعید مومنی، مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز و بهرام صلواتی، قائم مقام مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز آغاز شد.

خط لوله انتقال گاز ۳۰ اینچ باغین - زرند به طول تقریبی ۴۰ کیلومتر از حوالی شهر باغین تا کارخانه فولاد بوتیای ایرانیان با هدف گازرسانی به این کارخانه احداث می‌شود؛ در این پروژه ۳۰۰ هزار مترمکعب عملیات خاکی شامل حفاری و مسیرسازی و ۳ هزار و ۵۰۰ مترمکعب بتن‌ریزی انجام خواهد شد.

خط لوله یادشده از ایستگاه تاسیسات گازی موجود در منطقه‌ای واقع در غرب شهر کرمان (۲۰ کیلومتری محور کرمان - باغین) آغاز می‌شود و در مجاورت خط لوله ۱۲ اینچ موجود باغین - زرند امتداد می‌یابد و پس از عبور از غرب شهر اختیارآباد و در مجاورت حصار آمادگاه شهید باهنر ادامه می‌یابد.

این خط لوله سرانجام در ۴۰ کیلومتری شهر زرند و شمال کارخانه فولاد بوتیای ایرانیان پایان می‌یابد و انشعابی به قطر ۲۰ اینچ و طول تقریبی ۲ هزار و ۷۵۰ متر به‌منظور گازرسانی به کارخانه فولاد یادشده در نظر گرفته شده است.

پروژه احداث خط لوله انتقال گاز ۳۰ اینچ صنایع فولاد بوتیای ایرانیان شامل اجرای حدود ۲۰ کیلومتر خط انتقال گاز ۳۰ اینچ و ۳ کیلومتر انشعاب ۳۰ اینچ و دارای یک ایستگاه رسیور، یک ایستگاه شیر بین‌راهی و یک ایستگاه انشعاب و یک ایستگاه حفاظت کاتدی به همراه طراحی، ساخت و نصب ایستگاه تقلیل فشار ۲۰۰ هزار مترمکعبی با فشار طراحی یک هزار و ۱۵۰ پوند بر اینچ مربع (PSI) است که قرار شده ظرف یک سال اجرایی شود.

هزینه اجرای این طرح ۲۰۸ میلیارد و ۲۹۸ میلیون و ۷۰ هزار و ۱۹۸ ریال و مبلغ ارزی آن بیش از ۳ میلیون و ۶۱۰ هزار و ۱۶۲ یوروست.
۱ بهمن ۱۳۹۷ ۱۱:۵۲
تعداد بازدید : ۲۸۸