گچساران، دروازه صادرات نفت جنوب است

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب از شرکت بهره‎برداری نفت و گاز گچساران به عنوان دروازه صادرات نفت جنوب یاد کرد و گفت: سهم این شرکت در طرح توسعه ۲۸ مخزن مناطق نفت‎خیز جنوب قابل توجه است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، احمد محمدی دیروز (دوشنبه، یکم بهمن‎ماه) در جریان بازدید از شرکت بهره‎برداری نفت و گاز گچساران در جمع مدیران و کارکنان این شرکت گفت: شرکت بهره‎برداری نفت و گاز گچساران به عنوان دروازه صادرات نفت جنوب است و این نشان از نقش و مسئولیت شما در این شرکت است.

وی تصریح کرد: گستردگی شرکت نفت و گاز گچساران در چهار استان، تامین خوراک پتروشیمی، وجود ۴۶ واحد تاسیسات فرآیندی و خطوط لوله گسترده در نقاط سخت‌گذر همه نشان از همت کارکنان این شرکت است تا شریان نفت استمرار داشته باشد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب سهم شرکت بهره‎برداری نفت و گاز گچساران از طرح عظیم توسعه ۲۸ مخزن مناطق نفت‎خیز جنوب را قابل توجه ارزیابی کرد و افزود: با اجرای توسعه ۲۸ مخزن، ظرفیت‎های بالفعل و بالقوه استان‎های همجوار به‌کار گرفته شده و در نتیجه سبب رونق کسب‎وکار و توسعه شهری و روستایی در منطقه خواهد شد و در ادامه بخشی از این هزینه صرف مسئولیت‎های اجتماعی و طرح‎های اولویت‎دار عمرانی، فرهنگی و آموزشی در منطقه خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه نیروی انسانی این شرکت با تجربیات فراوانی که دارند، همواره در شرایط سخت و دشوار از مشکلات عبور کرده‎اند، افزود: قدردانی از این نیروها از مهم‎ترین اولویت‎های مناطق نفت‎خیز جنوب است.

در ادامه هوشنگ صیدالی، مدیرعامل شرکت بهره‎برداری نفت و گاز گچساران با اشاره به نقش نفت گچساران در مناطق نفت‎خیز جنوب گفت: قرار گرفتن تاسیسات این شرکت در چهار استان کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر و فارس از ویژگی‎های این شرکت است که در کنار قرار گرفتن تلمبه‎خانه عظیم گوره و چندراهه نفت خام صادراتی کشور در حوزه عملیات، این شرکت را به قلب صادرات نفت خام کشور بدل کرده است.

وی ادامه داد: نفت تولیدی شرکت گچساران و چند شرکت مهم دیگر با خط لوله به تلمبه‎خانه گوره منتقل و با افزایش فشار به سمت پایانه خارک برای صادرات هدایت می‎شود، بنابراین راهبری همه این مراحل و تعمیر و نگهداری تاسیسات به‌عهده کارکنان شرکت بهره‎برداری نفت و گاز گچساران است.

صیدالی به اقدام‎های نفت گچساران اشاره کرد و گفت: با وجود همه مشکلات، این شرکت همواره به عنوان دومین تولیدکننده نفت در جنوب با عبور از تحریم‎ها و ایستادگی و ایمان به خدا در عمل به اقتصاد مقاومتی پیشتاز بوده است.
۲ بهمن ۱۳۹۷ ۱۱:۳۹
شانا |
تعداد بازدید : ۴۶۰