زمان توسعه شبکه های تجاری فرارسیده است

زمان توسعه شبکه های تجاری فرارسیده است
شرایط به گونه ای است که باید در حوزه تجارت خارجی چابک تر عمل کرد و با توسعه روابط بین المللی با استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه و کشورهایی که روابط بهتری با کشورمان دارند باید در جهت توسعه شبکه تجارت خارجی گام برداریم.

نائب رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران گفت: اکنون زمان توسعه شبکه های تجاری است.

پدرام سلطانی در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به مشکل تر شدن فرایند واردات کالا به کشور اظهار داشت: در حوزه هایی که نیاز وارداتی چندانی وجود ندارد مانند حوزه کشاورزی و معدنی رشد چشم گیری در صادرات بوجود آمده اما آن دسته از کالاهایی که نیاز به واردات مواد اولیه داشته اند با مشکل مواجه شده اند.

وی با بیان اینکه شرایط به گونه ای است که باید در حوزه تجارت خارجی چابک تر عمل کرد افزود: با توسعه روابط بین المللی با استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه و کشورهایی که روابط بهتری با کشورمان دارند باید در جهت توسعه شبکه تجارت خارجی گام برداریم.

وی تصریح کرد:باید بتوانیم تحرک بیشتری داشته و در کشورهای دیگر شعبه و دفتر های تجاری راه اندازی کنیم و شریک استراتژیک پیداکنیم اکنون زمان توسعه شبکه های تجاری است و باید نقش اتاق بازرگانی پر رنگ تر باشد.

سلطانی با بیان اینکه ما تنها کشوری نیستیم که دارای ذخایر غنی نفت هستیم گفت: با مطالعه و بررسی تجارب دیگر کشورها، می‌بینیم که تمامی کشورها یک دوره گذار از اقتصاد متکی به منابع زیرزمینی داشته‌اند. در برخی کشورها، این منابع، نفت و گاز بوده و در برخی دیگر، فلزات گرانبها یا کانی‌های فلزی، ذغال سنگ و غیره بنابراین هر کشوری که دارای وسعت قابل قبولی باشد، این تاریخ را از سر گذرانده‌اند.

وی در خاتمه گفت:باید آگاه بود که این سرمایه و ثروتی که خرج می‌شود، در حقیقت ثروت پدری و اجدادی و در نهایت پول فرزندان ما است، متاسفانه به این امر در کشور ما توجه چندانی نشده است، به خصوص شاید در 7-8 سال گذشته و همین طور در دهه 50 خورشیدی، بیشتر با این مشکل مواجه بوده‌ایم.


۲۵ مهر ۱۳۹۱ ۰۹:۴۸
تعداد بازدید : ۱,۲۰۱