حرکت بزرگی برای گازرسانی روستایی و شهری در دولت انجام شده است

وزیر نفت گفت: دولت یازدهم و دوازدهم حرکت بزرگی برای گازرسانی روستایی و شهری با هدف توسعه رفاه مردم انجام داده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از شانا ، بیژن زنگنه در آیین رسمی بهره‌برداری از خط انتقال گاز کهنوج – جیرفت اظهار کرد: گازرسانی به منطقه جنوب کرمان به‌عنوان زیربنای مهم توسعه این منطقه با هزینه 400 میلیارد تومانی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم حرکت بزرگی برای گازرسانی روستایی و شهری انجام شده است، یادآور شد: تاکنون 17هزار میلیارد تومان به این موضوع اختصاص یافته و این مبلغ در اختیار سازندگان ایرانی قرار گرفته است.

وزیر نفت، افزایش اشتغال برای پیمانکاران و سازندگان داخلی را هدف اجرای پروژه‌های گازرسانی روستایی و شهری اعلام کرد و گفت: هم اکنون 80 درصد جمعیت روستایی و 98 درصد جمعیت شهری ایران از نعمت گاز طبیعی برخوردارند که رکورد بی‌نظیری در جهان است.

زنگنه، محقق شدن این هدف را به برکت تلاش‌هایی دانست که برای تولید گاز انجام شده است و افزود: در دولت یازدهم و دوازدهم معادل 14 فاز استاندارد پارس جنوبی عملیاتی شده است و مقدار برداشت گاز از این میدان مشترک از رقم روزانه 280 میلیون مترمکعب در پایان سال 91 به رقم کنونی حدود 600 میلیون مترمکعب در روز رسیده که این به معنای پیشی گرفتن از کشور قطر است.

وی میانگین تولید 10 ماه گاز کل کشور را 840 میلیون مترمکعب در روز عنوان کرد و گفت: این رقم نسبت به سال 91، 35 درصد افزایش یافته است.

زنگنه با بیان این که این دولت در جهت گازرسانی روستایی با هدف توسعه رفاه مردم و ایجاد زیرساخت‌ها گام بر می‌دارد، ضمن قدردانی از معاون اول رئیس جمهوری برای حضور در این مراسم گفت: از همکاران خود نیز برای تسریع در گازرسانی قدردانی می‌کنم و از آنها می‌خواهم با جدیت کارشان را ادامه دهند.

خط انتقال گاز کهنوج – جیرفت وظیفه گازرسانی به سه شهرستان و ۷۸ روستا، دو شهرک صنعتی و یک جایگاه عرضه گاز طبیعی فشرده (CNG) در جنوب استان کرمان را به‌عهده خواهد داشت.
۲ بهمن ۱۳۹۷ ۱۱:۵۳
نیپنا |
تعداد بازدید : ۲۶۹