افزایش صادرات پلی اتیلن آمریکا به جنوب شرق آسیا و آفریقا

صادرات پلی اتیلن آمریکا در پی کاهش صادرات به چین به جنوب شرق آسیا و آفریقا افزایش می یابد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از پایگاه اینترنتی آی سی آی اس (ICIS)، انتظار می رود صادرات پلی اتیلن (PE) ایالات متحده به مناطقی مانند جنوب شرق آسیا و آفریقا که از رشد مطلوب تقاضا برخوردارند؛ در سال 2019 میلادی و به دنبال کاهش سریع صادرات به چین در پی وضع تعرفه های سنگین از سوی این کشور، همچنان افزایش یابد.

اگر چه داده های تجاری در دسترس در حال حاضر محدود است؛ با مراجعه به آمار تنها تا ماه اکتبر سال گذشته میلادی، الگویی روشن برای وضعیت پیش رو پدیدار می شود.

بر اساس تازه ترین داده های منتشر شده از سوی کمیسیون تجارت بین المللی ایالات متحده امریکا (USITC)، گرد آوری شده به وسیله شرکت مشاوره ای اکسنچر (Accenture)، صادرات دو گرید پلی اتیلن ایالات متحده به چین- شامل پلی اتیلن سنگین (HDPE) و پلی اتیلن سبک خطی (LLDPE)- تحت تعرفه های اعمالی در بازه ماه های ژوئیه تا اکتبر سال 2018 میلادی کاهش 55 درصدی را تجربه کرد.

این در حالیست که مناطق در حال رشدی مانند ویتنام، مالزی، اندونزی و آفریقا، در این مدت میزان چشمگیری پلی اتیلن وارد کردند.

پائول بیاسک، رئیس شاخه تحقیقات صنایع شیمیایی شرکت اکنسچر، می گوید: صادرات کالاهای تمام شده (finished goods) ویتنام به میزان قابل ملاحظه ای در حال افزایش است.

موج دوم تعرفه های چین که پلی اتیلن سبک و سنگین ایالات متحده را هدف قرار داد؛ در ماه اوت سال 2018 میلادی اجرایی شد. از همین رو بازه ماه ژوئیه تا آخرین داده های منتشر شده در ماه اکتبر مورد بررسی قرار گرفت.
۲ بهمن ۱۳۹۷ ۱۱:۵۴
نیپنا |
تعداد بازدید : ۲۶۵