پیشرفت 79 درصدی طرح متانول سبلان

با پیشرفت 79 درصدی طرح متانول سبلان، این طرح تنها 10 درصد با برنامه پیش بینی شده اختلاف دارد.
محمد زالی مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی سبلان در گفتگو با خبرنگار نیپنا گفت : با وجود تامین کلیه تجهیزات مورد نیاز ساخت، انتظار داشتیم که طرح مطابق با زمان پیش بینی شده حرکت کند اما به دلیل عدم همکاری لایسنسور برای تامین کاتالیست، در پیشرفت پروژه کمی تاخیر افتاد. به همین منظور انتظار داریم بعد از تامین کاتالیست های ریفورمر سنتز از واحدهای پژوهشی داخلی مانند شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی این تاخیر جبران شود.

وی افزود:که در حال حاضر ساخت و نصب و راه اندازی طرح بیش از 51 درصد پیشرفت داشته و برای هماهنگی با برنامه از پیش تعیین شده یک شیفت دیگر از ساعت 17 تا 21 ایجاد کردیم تا با این تلاش مضاعف سرعت پیشرفت پروژه تا پایان سال بیشتر شود.

مدیر عامل طرح پتروشیمی سبلان در مورد وضعیت فعلی طرح گفت: پیشرفت بخش مهندسی این طرح مانند مهندسی اصولی و تفصیلی 92 درصد بوده و تمامی کالا و تجهیزات مورد نیازخریداری شده است .

زالی در ادامه اظهار امیدواری کرد با تمهیدات در نظر گرفته ورفع تنگناهای مالی ودر مدار قرار گرفتن واحد هوا و پساب پتروشیمی دماوند این مجتمع بدون مشکل در مسیر راه اندازی قرار گیرد.

گفتنی است :طرح سبلان در زمینی به مساحت 7 هکتار در فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پارس (عسلویه) برای تولید 1650 تن متانول گرید AA در حال آماده سازی است.
۲ بهمن ۱۳۹۷ ۱۷:۰۸
تعداد بازدید : ۵۶۸