پتروشیمی لردگان در سه فاز به بهره برداری می رسد

طرح آمونیاک و اوره پتروشیمی لردگان با مجموع سرمایه گذاری 502 میلیون یورو در سال 98 به بهره برداری کامل می رسد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، محسن محمودی مدیر عامل شرکت پتروشیمی لردگان در جریان بازدید معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از طرح آمونیاک و اوره این شرکت، با بیان مطلب فوق، گفت: این طرح یک میلیون و 755 هزار تنی با حدود 502 میلیون یورو سرمایه گذاری هم اکنون در حدود 94 درصد پیشرفت اجرایی داشته است.

وی با اظهار امیدواری از بهره برداری این طرح پتروشیمی در سال 98، افزود: برنامه راه اندازی این طرح در سه فاز دیده شده است که فاز اول در نیمه اول سال آینده خواهد بود، واحد یوتیلتی وارد سرویس می شود.

به گفته مدیر عامل شرکت پتروشیمی لردگان، واحدهای آمونیاک و اوره نیز در نیمه دوم سال 98 به بهره برداری می رسند.

محمودی، یکی از ویژگی ها و شاخص های اجرای این طرح پتروشیمی را تبدیل نیروی کار ساده به نیروی متخصص و فنی دانست و اظهار کرد: از دستاوردهای مهم این طرح دستیابی به 18 میلیون نفر ساعت بودن حادثه منجر به فوت است که این مهم در این منطقه یک رکورد بی سابقه محسوب می شود.

به گفته مدیر عامل طرح آمونیاک و اوره پتروشیمی لردگان، اشتغال 2300 نفر نیروی انسانی تنها یکی از مزایای ایجاد این طرح در مجتمع 100هکتاری پتروشیمی فلارد لردگان است.

محمودی در خصوص ویژگی های این طرح پتروشیمی گفت: این مجتمع به دلیل دسترسی مناسب به منابع آبی و خوراک گازی(نزدیکی به سه خط لوله گاز) و همچنین دارا بودن زمین مناسب از نظر تسطیح و انجام کارهای زیربنایی، از موقعیت مکانی مناسبی برخوردار است.

گفتنی است؛ محصولات تولیدی مجتمع پتروشیمی لردگان اوره و آمونیاک بوده که بخش عمده ای از آمونیاک برای تولید اوره در داخل مجتمع مصرف می شود و مابقی برای عرضه مستقیم به بازار در نظر گرفته شده است.

عمده ترین کاربرد آمونیاک در تولید انواع کودهای شیمیایی است. آمونیاک را می توان هم به صورت مستقیم به عنوان کود شیمیایی به کاربرد و هم درتولید مواد مانند نیترات آمونیوم، سولفات آمونیوم، مونوآمونیوم فسفات، دی آمونیوم فسفات استفاده کرد.
۳ بهمن ۱۳۹۷ ۱۰:۴۵
نیپنا |
تعداد بازدید : ۲۸۹