ارز صادرکنندگان در مرکز مبادلات

ارز صادرکنندگان در مرکز مبادلات
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اعلام تازه‌ترین تصمیمات ارزی دولت، از حذف اولویت‌های 9 و 10 از فهرست دریافت ارز مبادله‌ای خبر داد و گفت: صادرکنندگان تا 10 روز آینده ارز خود را با نرخ مبادله‌ای در مرکز مبادلات ارزی عرضه خواهند کرد.
 به گزارش خبرنگار مهر، حمید صافدل امروز در نشست مطبوعاتی درباره  تازه‌ترین تصمیمات ارزی دولت گفت: اولویت‌های 10 گانه کالایی برای دریافت ارز به سه دسته‌ تقسیم بندی شدند که براساس آن، دسته اول ارز با نرخ مرجع (اولویت یک و دوم)، دسته دوم ارز با نرخ مبادله‌ای ( اولویت 3 تا 8 ) و دسته سوم (اولویت 9 و 10) ارز با نرخ آزاد می‌گیرند.

وی با اعلام اینکه در 20 روز گذشته بالغ بر 3 هزار ثبت سفارش در مرکز مبادلات ارزی انجام شده است، خبر داد: براساس توافقات انجام شده، صادرکنندگان تا 10 روز آینده ارز خود را با نرخ مبادله‌ای در مرکز مبادلات ارزی عرضه خواهند کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ارائه ارز با نرخ مبادله‌ای به اولویت 8 خود به زودی آغاز می شود.

به گزارش مهر، گروه اول کالایی شامل کالاهای اساسی و نهاده‌های تولید غذا، اولویت دوم شامل دارو و تجهیزات پزشکی ضروری، اولویت سوم شامل مواد اولیه بخش کشاورزی و مواد اولیه پایه صنعتی، اولویت 4 شامل قطعات منفصله خودرویی و مواد شیمیایی ، اولویت 5 و 6 شامل اجزا و قطعات و تجهیزات صنعتی ، اولویت 7 شامل اجزا و قطعات و ماشین آلات خطوط تولیدی، اولویت 8 شامل ماشین آلات سواری کم مصرف و ماشین آلات راهسازی و حمل و نقل عمومی، اولویت 9 شامل ماشین آلات سواری پرمصرف، لوازم خانگی ضروری، موبایل و رایانه و اجزا آن و اولویت ده شامل کالاهای غیرضروری مثل لوازم خانگی غیرضرور، اسباب بازی، وسایل تزئینی و لوکس است.

مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت با انتقاد از واردات کالاهای غیرضروری به کشور، گفته است که اولویت‌های 9 و 10 کالایی 12 میلیارد دلار واردات کشور را تشکیل می شود.

۲۵ مهر ۱۳۹۱ ۱۲:۰۳
تعداد بازدید : ۱,۵۸۱