پیشرفت 70 درصدی طرح پتروشیمی هنگام/ 4 میلیون نفر ساعت فعالیت بدون حادثه

طرح اوره و آمونیاک پتروشیمی هنگام با پیشرفت 70 درصدی مطابق برنامه در حال اجراست .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس امیرمسعود جمشیدی مدیرعامل طرح اوره و آمونیاک پتروشیمی هنگام در گفتگو با خبرنگار نیپنا میزان پیشرفت فیزیکی فاز یک پروژه با تولید سالانه 726 هزار تن آمونیاک را 70 درصد عنوان کرد و گفت: این طرح از آخرین تکنولوژی روز دنیا برای تولید کود اوره برخوردار است و با ظرفیت اسمی 1155 هزارتن اوره راه اندازی خواهد شد.
جمشیدی افزود:در حال حاضر پیشرفت کلی طرح 70 درصد است و مطابق برنامه از پیش تعیین شده بدون تاخیر در حال اجرا است. همچنین با توجه به پیشرفت فاز اول ، فاز دوم طرح 48 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیرعامل طرح اوره و آمونیاک پتروشیمی هنگام ادامه داد: این طرح با برآورد سرمایه کلی 530 میلیون یورو اجرایی شده است و پیشرفت واقعی فاز اول آن در زمینه لیسانس و مهندسی پایه 100 درصد و در زمینه مهندسی تفصیلی 84 درصد است.
وی گفت: برای رفع مشکلات مالی در حال پیگیری از منابع مختلف هستیم. برای تسهیل امور اجرای پروژه از شرکت ملی صنایع پتروشیمی انتظار داریم که مانند گذشته از پیشرفت طرح پشتیبانی کنند. این طرح در زمان مقرر بهره برداری خواهد شد و از خام فروشی مواد اولیه جلوگیری خواهد کرد.
جمشیدی میزان افراد شاغل در اجرای پروژه را 410 نفر عنوان کرد و گفت: این افراد بصورت مستقیم در فرایند ساخت با این طرح همکاری می کنند و یکی از افتخارات مجموعه 4 میلیون نفر ساعت فعالیت بدون حادثه تاکنون بوده است.
پتروشیمی هنگام با ظرفیت تولید روزانه 2200 تن آمونیاک در فاز اول و 3500 تن اوره و گرانول در فاز دوم در حال آماده سازی در زمینی به مساحت 25 هکتار در فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پارس ( عسلویه) است و پیش بینی می شود که مطابق برنامه از پیش تعیین شده فاز اول آن اسفند 98 و فاز دوم آن شهریور 99 به بهره برداری برسد.
۷ بهمن ۱۳۹۷ ۰۹:۵۱
نیپنا |
تعداد بازدید : ۲۳۵