تخفیف 50 درصدی پوشش بیمه صادراتی برای صادرکنندگان نمونه

تخفیف 50 درصدی پوشش بیمه صادراتی برای صادرکنندگان نمونه
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: طبق مصوبه اخیر کارگروه صادرات کشور، این صندوق برای صادر کنندگان نمونه ملی ، تا سقف 50 درصد تخفیف بیمه و کارمزد در نظر می گیرد .
کاظم دوست حسینی، روز پنج شنبه با بیان اینکه هم اکنون آیین نامه اجرایی نحوه اعطاء تخفیفات به صادرکنندگان نمونه درحال تدوین است، افزود: صندوق ضمانت صادرات همچنین به کسانی که کالا یا خدمات خود را بدون خسارت صادرکنند ، "جایزه عدم خسارت" پرداخت می کند.
از نظرمدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران ، "جایزه عدم خسارت" به معنای تخفیف در حق بیمه و کارمزدهای بیمه‌نامه ها و ضمانتنامه‌هایی آتی است که صادرکنندگان از صندوق ضمانت صادرات ایران دریافت می کنند .
وی در ادامه گفت: صندوق ضمانت صادرات ریسک های انتقال ارز را که در زمان حاضر یکی از مخاطرات عمده صادرات محسوب می شود، تحت پوشش بیمه های اعتبار صادراتی خود قرار می دهد.
دوست حسینی توضیح داد: پوشش عدم پرداخت وجه از سوی خریدار خارجی، تادیه خسارت به صادرکننده در صورتی که نتواند به هر دلیلی ارز خود را به داخل کشور انتقال دهد ، از جمله تسهیلاتی است که توسط صندوق ضمانت صادرات ارایه می شود.
وی ماموریت صندوق ضمانت صادرات را حمایت از صادرکنندگان و سرمایه‌گذاران در خارج از کشور عنوان کرد و افزود: این امر به هنگام دوران سخت اقتصادی اهمیت بیشتری پیدا می کند.
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات همچنین در آستانه 29 مهرماه ، روز ملی صادرات عنوان کرد:تعیین یک روز به عنوان «روز ملی صادرات» ضمن ترویج فرهنگ صادرات در میان مردم و تقدیر از فعالان در این حوزه در قالب سربازان جبهه اقتصادی، فرصتی برای تبادل افکار، شناخت تنگناها و مشکلات موجود و بررسی راهکارهایی برای جهش صادراتی کشور خواهد بود .
کاظم دوست حسینی افزود: در این روز مسئولان و فعالان حوزه صادرات درکنار یکدیگر از تلاش افراد و شرکت هایی که می‌توانند به عنوان الگو در این حوزه درنظر گرفته شوند، قدردانی می‌نمایند.
وی ادامه داد: به بهانه این روز، بسیاری از مصوبات و مشوق های صادراتی از سوی مسئولین ارائه می‌شود، که در برخی موارد می‌تواند کمک موثری برای صادرکنندگان نمونه باشد.
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات به موضوع تحریم ها نیز اشاره کرد و افزود : تنها اثر قابل توجه تحریم های فعلی، مشکلات بوجود آمده برای انتقال ارز است که تحت پوشش بیمه نامه های اعتبار صادراتی صندوق قرار دارد.
۲۸ مهر ۱۳۹۱ ۲۰:۰۲
ایرنا |
تعداد بازدید : ۱,۳۴۹