منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان اولویت اول جذب سرمایه‌گذاران خارجی

در حال حاضر خوراک گازی طرح های منطقه انرژی بر پارسیان از خط هفتم سراسری انتقال گاز تامین می شود که با اعلام موافقت وزیر نفت و در صورت نیاز با اختصاص یک خط لوله خوراک گازی جداگانه به منطقه انرژی بر پارسیان می توانیم طرح ها و پروژه‌های بیشتری دراین منطقه تعریف کنیم.
علیمراد مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا گفت: تلاش می کنیم تا سرمایه‌گذاران خارجی را به منطقه انرژی بر پارسیان سوق دهیم زیرا در آینده این منطقه به عنوان قطب سوم صنعت پتروشیمی در نزدیکی منطقه ویژه اقتصادی پارس عسلویه خواهد بود. ما در حال حاضر با تراکم طرح و تقاضا برای اجرای طرح در عسلویه روبرو هستیم که بسیاری از طرحها می توانند به این منطقه منتقل شوند.

علیمراد در ادامه افزود: میزان تقاضا برای اجرای طرح در منطقه عسلویه بیشتر به دلیل اطمینان از تامین خوراک و وجود زیر ساختهای مناسب در آن منطقه است این در حالی است که وزارت نفت با اختصاص یک خط لوله خوراک گازی جداگانه به منطقه انرژی بر پارسیان موافقت کرده است که خود گامی بلند به سوی اجرای پروژه‌های صنعت پتروشیمی است. بنابراین به واسطه افزایش حجم خوراک گازی و یا دیگر خوراک های قابل انتقال به منطقه می توانیم طرحها و پروژه‌های بیشتری برای این منطقه تعریف کنیم.از طرفی با توجه به اینکه زیر ساختهای لازم در منطقه توسط ایمیدرو در حال اجرا می باشد چشم انداز بسیار روشنی برای توسعه صنعت پتروشییمی در این منطقه پیش بینی می کنیم.

موافقت NPC و وزارت نفت در تبدیل منطقه انرژی بر پارسیان به عنوان هاب پتروشیمی

علیمراد گفت :با توجه به هماهنگی و نتیجه مشترک شرکت ملی صنایع پتروشیمی و وزارت نفت برای حمایت از تبدیل منطقه صنایع انرژی بر پارسیان به عنوان هاب پتروشیمی باید هرچه سریعتر مطالعات طرح جامع توسعه صنعت پتروشیمی در منطقه صنایع انرژی بر پارسیان تهیهشود و ضمن تسریع در روند آماده‌سازی زیرساخت های لازم در منطقه، سرمایه‌گذاران و مجریان طرح های پتروشیمی در منطقه نیز اقدامات اولیه اجرای طرح خود را آغاز کنند.
مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مورد سرمایه‌گذاری های خارجی در صنعت پتروشیمی گفت: سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی علاقه داشتند که در منطقه ای نزدیک عسلویه سرمایه‌گذاری کنند. به همین دلیل از مناطق مختلف اطراف عسلویه بازدید بعمل آمدو منطقه صنایع انرژی بر پارسیان را مناسب ترین محل برای سرمایه‌گذاری شناخته شد چراکه از قبل فعالیتهای زیرساختی آن آغاز شده بود و فاصله بسیار کمی نیز با عسلویه دارد. همچنین سرمایه‌گذاران خارجی به دلیل آشنایی و اطمینان به سابقه فعالیت شرکت ملی صنایع پتروشیمی در توسعه صنعت پتروشیمی علاقمند به حمایتNPCبرای سرمایه‌گذاری هستند که منطقه انرژی بر پارسیان اولین گزینه پیشنهادی ما به آنها خواهد بود.
۹ بهمن ۱۳۹۷ ۱۰:۴۵
تعداد بازدید : ۲۶۱