ایمن‌سازی بخشی از خط لوله انتقال نفت خام پایطاق - کرمانشاه

عملیات ایمن‌سازی و تعویض بخشی از خط لوله انتقال نفت خام پایطاق کرمانشاه با موفقیت انجام شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران- منطقه غرب، بهزاد خدادوست، رئیس نگهداری و تعمیرات خط اعلام کرد: عملیات یاد شده به منظور ایمن‌سازی و پایداری عملیات انتقال مواد نفتی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در ادامه عملیات ترمیم نقاط خوردگی خط لوله ۸ اینچ انتقال نفت خام نفت شهر- کرمانشاه، بر اساس اعلام نتایج اولیه پیگرانی هوشمند، یک مورد فرورفتگی با عمق بیش از ۶۰ درصد بر روی خط لوله یاد شده در کیلومتر ۱۹۰ شناسایی شد.

رئیس نگهداری و تعمیرات خط شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران- منطقه غرب با بیان این مطلب که ترمیم این بخش از خط به دلیل تقاطع با بزرگراه کربلا دارای اهمیت و حساسیت بسیار بالایی بود، عنوان کرد: پس از انجام هماهنگی‌های لازم با اداره راه و شهرسازی استان کرمانشاه و پلیس راهور، عملیات تعمیر پس از شناسایی دقیق محل و حفاری بر روی لوله آغاز شد.

خدادوست گفت: با برنامه‌ریزی های لازم با ستاد و توقف از پیش تعیین شده خط، عملیات قطع و وصل خط و ترمیم نقطه فرو رفته انجام شد.

وی تصریح کرد: در این راستا با انجام تخلیه معکوس، ۴۰ هزار لیتر مواد نفتی از خط به مرکز انتقال نفت پایطاق انتقال یافت. همچنین ۳۰ هزار لیتر مواد نیز از طریق لاین بالانس والو کیلومتر ۱۸۷ تخلیه شد.

رئیس واحد نگهداری و تعمیرات خط منطقه غرب افزود: همزمان با تخلیه خط، خاکبرداری و برداشتن دال بتنی روی پل احداث شده انجام شد.

خدادوست یادآور شد: برای کنترل ترافیک جاده ای و ارتقای ایمنی در زمان انجام عملیات، با هماهنگی پلیس راهور و همکاری واحد بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) منطقه اقدام‌های لازم انجام شد.

وی تصریح کرد: در ادامه عملیات با انجام برشکاری و جوشکاری دو سر لوله ۸ اینچ با جایگزینی یک قطعه لوله به طول ۸۴ سانتی متر، قطعه معیوب در این محدوده از مسیر حذف شد و در پایان عملیات، واحد مهندسی خوردگی نسبت به اعمال پوشش محل تعویض شده خط اقدام کرد.

رئیس نگهداری و تعمیرات خط شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران- منطقه غرب اظهار کرد: این عملیات با رعایت کامل مسائل ایمنی و زیست محیطی و بدون هیچ ریخت و پاش مواد نفتی در مدت زمان ۵ ساعت پایان یافت.
۹ بهمن ۱۳۹۷ ۱۳:۰۶
شانا |
تعداد بازدید : ۲۶۶