توسعه صنعت پتروشیمی در گرو جذب سرمایه های جدید

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت:سردمدار توسعه صادرات غیرنفتی صنعت پتروشیمی است، باید با جذب سرمایه های جدید به پیشرفت این صنعت کمک کنیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس،عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه درآمدهای غیرنفتی ایران افزایش یافته است، گفت: سردمدار توسعه صادرات غیرنفتی صنعت پتروشیمی است، باید با جذب سرمایه های جدید به پیشرفت این صنعت کمک کنیم.

عبدالله سامری، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحریم‌ها بیش از آنکه به ما خسارت وارد کند به آمریکا ضربه می‌زند، گفت: با وجود بدعهدی برخی کشورها، ایران در حوزه نفت و پتروشیمی و همچنین صادرات محصولات پتروشیمی، مشتری‌های جدیدی پیدا کرده‌است.

وی با تاکید بر اینکه افزایش درآمد غیرنفتی ایران واقعیت دارد، افزود: تحریم‌های جدید تنها از سوی آمریکا عیله ایران بوده نه از طرف کل دنیا، در دور قبلی تحریم‌ها هیچ کشوری به لحاظ حقوقی و شرایط بین‌المللی اجازه همکاری با ایران را نداشت، اما در همان شرایط هم ما توانستیم صادرات نفت و پتروشیمی داشته باشیم.

سامری تصریح کرد: شرکت‌های پتروشیمی درصد بزرگی از ارز صادراتی غیرنفتی کشور را تامین می‌کنند، جایگاه این صنعت به عنوان یک صنعت اشتغالزا در راس تحقق هدف جلوگیری از خام‌ فروشی قرار دارد و به عنوان یکی از پایه‌های اصلی حمایت از تولید داخلی محسوب می‌شود.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: صنعتی که با همه توان خود به شرایط اقتصادی و ارزی کشور کمک کرده و ارز خود را به چرخه اقتصاد برده، پتروشیمی‌ها هستند.

وی عنوان کرد: صنعت پتروشیمی، امسال باوجود برخی مشکلات اقتصادی از جمله تغییر نرخ ارز و یا فشارهای اقتصادی آمریکا، پیشرفت مناسبی داشت، این صنعت بدون شک یکی از صنایع توسعه دهنده بخش اقتصادی ایران محسوب می شود.
۱۴ بهمن ۱۳۹۷ ۱۱:۰۷
نیپنا |
تعداد بازدید : ۲۷۰