برگزاری چهارمین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی مستربچ و کامپاندهای پلیمری

چهارمین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی مستربچ و کامپاندهای پلیمری صبح امروز یکشنبه ( 28بهمن )در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی آغاز به کار کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس،چهارمین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی مستربچ و کامپاندهای پلیمری صبح امروز یکشنبه ( 28بهمن ) با هدف معرفی محورهای بروز شده و نوآوری ها در این صنعت، آشنایی با چشم انداز آینده و شناخت مشکلات موجود و توسعه صادرات در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی کار خود را آغاز کرد.

عباس موید دبیر کنفرانس و عضو هیئت مدیره انجمن تولید کنندگان مستربچ و کامپاند ایران در خصوص این کنفرانس گفت:بالغ بر ۷۰ مقاله علمی و تکنولوژی از دانشگاه ها و صنعت به دبیرخانه کنفرانس ارسال شد که بعد از امتیاز دهی کمیته علمی ۴۰ مقاله تایید شدند که ۲۰ مقاله در طی دو روز ارایه خواهد شد و ۲۰ مقاله در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت. چهارمین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی مستربچ و کامپاند های پلیمری ۳۲ سخنرانی در زمینه های علمی و فنی و صادرات و شناسایی بازار دارد که ۳۰ درصد آن یعنی ۱۰ ارایه به خارجیان حاضر در کنفرانس اختصاص دارد.

وی در ادامه افزود: محورهای علمی و آموزشی این کنفرانس در مقایسه با دوره های گذشته تغییر زیادی نداشتهاست اما دو بخش توسعه صادرات و کارگاه های آموزشی و علمی به این دوره اضافه شده است

وی با اشاره به اینکه با توجه به جایگاه ایران در زمینه تامین منابع هیدروکربوری دنیا رتبه خوبی در زمینه صادرات صنایع تکمیلی بخصوص مستربچ و کامپاند نداریمافزود:این در حالی است که صنعت مستربچ و کامپاند با سرمایه بخش خصوصی و مبتنی بر دانش بومی شکل گرفته است و بر اساس آمار وزارت صمت ۳میلیون تن ظرفیت اسمی تولید برای مستربچ و کامپاند وجود دارد که از تمام ظرفیت استفاده نمی شود در حای که که بستر بازاری خوبی برای فروش در منطقه وجود دارد که بخش زیادی از آن در اختیار هند و ترکیه است. بنابراین باید برای تصاحب بازار منطقه هدف گذاری شود که در بخش توسعه صادرات این کنفرانس بررسی خواهد شد. امیدواریم صنعت پتروشیمی نیز در برنامه ریزی نقشه راه صنعت مستربچ و کامپاند را حمایت و راهنمایی کند.

مهدی قاضی پور رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی تهران که از دیگر سخنرانان مراسم افتتاحیه چهارمین کنفرانس مستربچ و کامپاندهای پلیمری بود سیاست های کلان صنعتی کشور را ارزیابی کرده و ویژگی هایی چون تمرکز بر مدیریت توسعه اقتصادی کشور، برقراری روابط بین‌المللی، شفافیت آمار و اطلاعات را راهکارهایی برای تدوین برنامه استراتژیک اقتصادی کشور تبیین کرد.

گفتنی است این کنفرانس به مدت دو روز در نه بخش شامل راه کارهای توسعه صادرات، افزودنی ها، کامپاندهای مهندسی، کامپاندهای پلی الفین، پیگمنت ها در صنعت مستربچ و کامپاند، پتانسیل های سرمایه‌گذاری در صنعت مستربچ و کامپاند، ماشین آلات تولید و آزمایشگاه، فیلرها و سازگار کننده در صنعت کامپاندینگ و ترموپلاستیک الاستومر ها برگزار می شود .

همچنین کارگاهی تحت عنوان پایدار کننده های حرارتی و نوری در صنعت مستربچ و کامپاند توسط شرکت BASF برگزار خواهد شد و نمایشگاهی با حضور ۲۰ شرکت تولید کننده کامپاند و مستربچ در حاشیه کنفرانس برقرار است.

۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ۱۲:۵۹
نیپنا |
تعداد بازدید : ۴۰۴