سامانه مدیریت نگهداری و تعمیرات ملی حفاری رونمایی شد

سامانه تخصصی مدیریت نگهداری و تعمیرات (سام نت) به همت کارشناسان اداره مهندسی و برنامه‎ریزی تعمیرات مدیریت امور مهندسی شرکت ملی حفاری ایران طراحی و رونمایی شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، ایمان محمدی، سرپرست برنامه‎ریزی تعمیرات مدیریت امور مهندسی این شرکت دیروز (یکشنبه، ۲۸ بهمن‎ماه) در آیین رونمایی از این سامانه گفت: این نرم‎افزار پس از آزمایش‎های میدانی در شش دستگاه حفاری، هم‎اکنون آماده بهره‎برداری در همه دستگاه‎های حفاری و مدیریت نت شرکت است.

وی در بیان کارکردها و ویژگی‎های این نرم‎افزار به تلاش‎های ۶ ساله کارشناسان و دست‎درکاران این پروژه اشاره کرد و گفت: این سامانه با هدف آسان‎سازیبرنامه‎ریزی، مدیریت و اداره امور مرتبط با نگهداری و تعمیرات و افزایش قابلیت اطمینان تجهیزات تهیه شده است.

وی افزود: سام نت با بهره‎گیری از ماژول‎های کاربردی و ویژگی‎های عملیاتی خاص، همه راهبردهای نگهداری و تعمیرات را پشتیبانی می‌کند و با ارائه گزارش‎های تحلیلی از سوابق و وجود داشبوردهای مدیریتی می‎تواند در حوزه مدیریت دارایی‎های فیزیکی نقشه راه در اختیار مدیران و کارشناسان قرار دهد.

محمدی اظهار کرد: این سامانه تحت وب و شامل بخش‎های تخصصی سامانه‎های CMMS مانند صدور مکانیزه دستور کار صنعتی، اطلاعات پایه تجهیز، کارتابل تعمیرات پیشگیرانه، نگهداری براساس پایش وضعیت، ماژول روغن و قطعات یدکی، اطلاعات پیمانکاران و سایر گزارش‎ها است.

سرپرست برنامه‎ریزی تعمیرات مدیریت امور مهندسی شرکت ملی حفاری ایران گفت: با راه‎اندازی این سامانه، دسترسی به اطلاعات فنی تجهیزات دستگاه‎های حفاری و سوابق تعمیرات آنها به صورت آنلاین با استفاده از شبکه‎های داخلی امکان‌پذیر خواهد شد.

وی در زمینه دیگر مزیت‎های این سامانه افزود: گردش کارتابلی فعالیت‎های تعمیراتی در این نرم‎افزار سبب حذف رفت و آمد کارکنان به منظور دریافت مجوزهای لازم می‎شود و این موضوع تاثیر بسزایی در شتاب بخشیدن به انجام فعالیت‎های تعمیراتی و افزایش بهره‎وری دارد.
۲۹ بهمن ۱۳۹۷ ۱۱:۱۱
شانا |
تعداد بازدید : ۴۰۴