تشکیل کنسرسیوم بانک های داخلی برای اجرای پروژه های بالادستی فلات قاره

تشکیل کنسرسیوم بانک های داخلی برای اجرای پروژه های بالادستی فلات قاره
مدیرعامل شرکت صدرا گفت: اعتبار مورد نیاز برای اجرای پروژه های بالادستی و میادین نفتی شرکت نفت فلات قاره ایران از سوی کنسرسیومی از بانک های داخلی تامین می شود.

 
به گزارش خبرنگار شانا، مهدی اعتصام در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه اجرای پروژه های بالادستی و میدان های نفتی شرکت نفت فلات قاره ایران با این شرکت گفت: در مدت بیش از 6 ماه برای بومی سازی اجرای فعالیت ها در زمینه های مورد نیاز شرکت فلات قاره تلاش شده تا با استفاده از روش بهینه از توانمندی نیروهای اجرایی داخلی و تجهیزات موجود در شرکت در این پروژه استفاده شود.

مدیرعامل شرکت صدرا در باره برنامه ریزی برای اجرای پروژه های بالادستی و میدان های نفتی شرکت فلات قاره از سوی شرکت صدرا گفت: زیرساخت های مورد نیاز در حال آماده سازی و تعمیر یکی از جک آپ ها در دست انجام است و این جک آپ حداکثر تا دو ماه آینده وارد آب های خلیج فارس می شود.

وی افزود: سازماندهی تیم اجرایی برای انجام خدمات مهندسی، خرید کالا، اجرا و تامین مالی، مهندسی، ساخت و نصب زیرسازه ها، روسازه ها، خطوط لوله و مخابراتی دریایی شرکت نفت فلات قاره ایران انجام و شرکت هایی که می توانند برای انجام این پروژه همکاری کنند، مشخص شده است.

اعتصام ادامه داد: با شرکت های خارجی که می توانند در اجرای این پروژه همکاری کنند، توافق نامه امضا شده و آماده شروع عملیات اجرایی پروژه با این شرکت ها هستیم.

مدیرعامل شرکت صدرا تصریح کرد: هماهنگی لازم برای استفاده از تسهیلات و بحث های مقدماتی با بانک ها همچنین توافقنامه اولیه با کنسرسیومی از بانک های داخلی انجام شده است که با امضای تفاهمنامه با شرکت نفت فلات قاره ایران، توافق ها با بانک های داخلی (به عنوان پشتیبان مالی پروژه) نهایی می شود.

وی اظهار امیدورای کرد: با هماهنگی تیم فنی و مدیریتی شرکت نفت فلات قاره ایران با مجموعه صدرا، سازکار اجرایی پروژه های بالادستی و میدان های نفتی این شرکت تعیین و با شتاب اجرایی شود.

اعتصام سرمایه گذاری مورد نیاز برای این فعالیت ها را در مجموع، هزار و 1800 میلیارد تومان و 250 میلیون یورو اعلام کرد و افزود: در طرح مورد نظر، تامین کالا، مهندسی، نوسازی، تعمیرات و دیگر فعالیت های مورد نیاز در بسته ای منسجم دیده شده است.

وی گفت: با نهایی شدن منابع مالی مورد نیاز برای اجرای این تفاهمنامه، پروژه های مورد نظر برای انجام خدمات مهندسی، خرید کالا، اجرا و به روز رسانی، تعمیرات اساسی مشخص می شود.

مدیرعامل شرکت صدرا از حسن اعتماد شرکت نفت فلات قاره ایران به شرکت صدرا قدردانی کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم با عملکرد مناسب خود، به این اعتماد پاسخ دهیم.

تفاهمنامه اجرای پروژه های بالادستی و میدان های نفتی 26 مهر بین شرکت نفت فلات قاره، شرکت دریا سازه قشم و کنسرسیومی از بانک های داخلی امضا شد.

۳۰ مهر ۱۳۹۱ ۱۴:۴۷
تعداد بازدید : ۱,۳۰۲