پیشرفت کشور با تحریم‌های ضدایرانی متوقف نشد؛ توسعه ادامه دارد

پیشرفت کشور با تحریم‌های ضدایرانی متوقف نشد؛ توسعه ادامه دارد
رئیس جمهوری گفت: تحریم‌های ضد ایرانی سبب توقف حرکت و پیشرفت در کشور نشد و روند توسعه در کشور همچنان ادامه دارد.
به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به بندرعباس، حسن روحانی امروز (دوشنبه، ۲۹ بهمن‌ماه) در آیین بهره‌برداری رسمی از فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس و پروژه افزایش کمی و کیفی پالایشگاه نفت بندرعباس با اشاره به جشن ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس سال ۹۶، فاز دوم سال ۹۷ و فاز سوم این پالایشگاه که امروز افتتاح شده است به معنای حرکت خروشان این ملت در مسیر خودکفایی و عظمت این ملت است.

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه تولید بنزین در سال‌های اخیر نه تنها از لحاظ کمی، بلکه از لحاظ کیفی نیز با افزایش همراه شده است، ادامه داد: پارسال افزایش تولید بنزین پالایشگاه بندرعباس از روزانه ۸ میلیون لیتر به ۱۲ میلیون لیتر را شاهد بودیم و امروز پروژه افزایش کیفیت بنزین تولیدی این پالایشگاه به یورو ۵ را افتتاح کردیم.

روحانی با بیان اینکه کسی نمی تواند این عظمت بزرگ را به‌خاطر برخی مشکلات اقتصادی زیر سوال ببرد، تصریح کرد: نمی‌شود شاگردی را که همه نمره‌هایش در یک سال ۲۰ است و یک بار ۱۹,۵ گرفته بازخواست کرد؛ این نه انصاف است، نه مروت است، نه عشق است.

به گفته وی، در زمان تحریم دشمن مشکلات هم پیش می‌آید، شوخی که نیست آمریکا و همه مزدورانش هستند.

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه برای نخستین بار در زمان جنگ، صادرات نفت ایران از پایانه خارک در مهرماه یا آبان‌ماه سال ۶۴ به‌طور کامل و به مدت سه هفته قطع شد، گفت: اما با تلاش‌های انجام شده توانستیم در طول مدت جنگ تحمیلی نفت را صادر کنیم.

روحانی با بیان اینکه در طول جنگ، مهندسان و کارکنان صنعت نفت بودند که صنعت نفت و پالایشگاه‌ها را سرپا نگه داشتند، اظهار کرد: در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران باوجود آنکه همه دنیا به صدام کمک کرد، اما ما روی پای خودمان ایستادیم و صنعت نفت را اداره کردیم؛ البته که کار سختی بود.

وی با اشاره به اینکه مردم در زمان جنگ روزهایی سختی داشتند، اما عقب‌نشینی نکردند و سر فرود نیاوردند، گفت: مردم در آن زمان امام را تنها نگذاشتند و همه به میدان آمدند.

جنگ اقتصادی سخت‌تر از جنگ نظامی

رئیس جمهوری با بیان اینکه امروز روز جنگ اقتصادی است، افزود: بدانید جنگ اقتصادی از جنگ نظامی سخت‌تر است. اتحاد در این شرایط سبب می‌شود از این جنگ اقتصادی سربلند بیرون بیایم.

روحانی ادامه داد: در جنگ اقتصادی، نحوه چگونگی فروش نفت، حمل‌ونقل، جذب مشتری، نقل و انتقال مالی و بسیاری از موارد دیگر آن دیده نمی‌شود.

وی افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس را به‌عنوان بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان، به معنای خودباوری، روی پا ایستادن، قدرت مقابله با دشمن، شکستن تحریم و اعتماد به نفس و خودکفایی دانست.

رئیس جمهوری تصریح کرد: دولت یازدهم و دوازدهم، کشور را در پنج مورد مهم سرنوشت‌ساز، تولید بنزین، گازوئیل، گاز، گندم و شکر به خودکفایی رساند.

روحانی با اشاره به اینکه تصور کنید که اگر روزی بنزین یا گازوئیل یا گاز در کشور نباشد، چه اتفاقاتی می‌افتد؟ گفت: کاری عظیم و شبانه‌روزی در صنعت نفت در حال انجام است تا مردم به راحتی بنزین، گازوئیل و گاز دریافت کنند. باید قدر نعمت‌ها را دانست.

افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس؛ موفقیت یک ملت

وی با بیان اینکه شرایط، شرایط عادی نیست، اما بدانید که ما در این جنگ پیروز خواهیم بود، تصریح کرد: شک نکنید که اگر ما متحد باشیم، دشمن وادار به عقب‌نشینی می‌شود.

رئیس جمهوری افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس را به معنای موفقیت ملت و دولت دانست و افزود: این موفقیت با همکاری، اتحاد و جهاد شبانه‌روزی وزارت نفت، مهندسان و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) انجام شده است و آنچه آفریده شده، افتخار ملت ایران است.

روحانی با تبریک به ملت بزرگ ایران، صنعت نفت، سپاه پاسداران، مهندسان، کارگران و تلاشگران در صنعت نفت ادامه داد: شما بودید که در زمان جنگ، نفت تولید و صادر کردید و سوخت مورد نیاز را در شرایط جنگ تأمین کردید و امروز در شرایط جنگ اقتصادی دلاورانه ایستاده‌اید.

به گفته وی، باید به خودمان ایمان بیاوریم و قدرت خودمان را باور کنیم. اگر این باور در کشور ایجاد شد ما به همه قله‌های موفقیت و پیروزی دست می‌یابیم.
۲۹ بهمن ۱۳۹۷ ۱۳:۴۸
تعداد بازدید : ۳۸۶