صنعت پتروشیمی یک صنعت پایدار با ارزش افزوده بالا است

عضو اتاق تهران و نایب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه با بیان اینکه صنعت پتروشیمی یک صنعت پایدار و دارای ارزش افزوده بالاست گفت:از طریق این صنعت قادر خواهیم بود بخشی از مشکلات ناشی از تحریم نفتی را جبران کنیم.
سید حسین سلیمی، نایب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار نیپنا با اشاره به اینکه پس از نفت، پتروشیمی بالاترین ارزآوری را برای کشور دارد، گفت: اصولا پتروشیمی یک صنعت شناخته شده در ایران از ناحیه کشورهای مصرف کننده است زیرامحصولات ایران از کیفیت مناسبی برخوردار است.

وی افزود: صنعت پتروشیمی یک صنعت پایدار است، زیرا تولید گاز در ایران پایدار است و ذخایر بسیار عظیمی در کشور وجود دارد، از این منظر صنعت پتروشیمی دارای جایگاه ویژه‌ای است.

سلیمی با بیان اینکه قبل از انقلاب تولیدات پتروشیمی بسیار کم و قابل عرضه نبود اما در حال حاضر در منطقه و جهان این صنعت شناخته شده است و حرف برای گفتن داریم گفت : از طریق صنایع پتروشیمی قادر خواهیم بود بخشی از خساراتی را که ناشی از تحریم نفتی و ممنوعیت در صادرات نفت است، جبران کنیم. در واقع بهترین راه و مناسب ترین گزینه‌ای که دارای ارزش افزوده بالایی است، صنعت پتروشیمی است و به همین دلیل نیز باید اقدام‌های جدی تری درخصوص پیشرفت و سرعت دهی به روند فعالیت آن صورت بگیرد.

این عضو اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد: صنعت پتروشیمی در اقتصاد کشور نقش مهم و تعیین کننده‌ای دارد، زیرا به نفت خام که نقش محوری در اقتصاد ایران دارد، ارزش افزوده می‌دهد، همچنین پتروشیمی‌ها به عنوان نهادهای خصوصی و تولیدکنندگانی هستند که می توانند بیشترین ارز را وارد کشور کنند، چون صادرات آنها قابل توجه است.
۴ اسفند ۱۳۹۷ ۱۰:۱۴
تعداد بازدید : ۲۹۹