تکمیل حفاری ۱۲۳ حلقه چاه در ۱۱ ماه امسال

سرپرست معاونت عملیات حفاری شرکت ملی حفاری از تحقق ۱۷۳ هزار و ۳۸۶ متر حفاری چاه‌های نفت و گاز با کاربست ناوگان حفاری این شرکت در ۱۱ ماه امسال در مناطق نفت‎خیز خشکی و دریایی کشور خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، محمد آل‌خمیس گفت: در این مدت حفاری و تکمیل ۱۲۳ حلقه چاه با تلاش مستمر و شبانه‌روزی کارکنان سختکوش عملیاتی و پشتیبانی شرکت تکمیل شد و برای بهره‌برداری در اختیار شرکت‌های متقاضی قرار گرفت.

وی افزود: از مجموع این چاه‌ها، ۵۷ حلقه توسعه‌ای/ توصیفی و ۶۶ حلقه تعمیری است که به تفکیک ۸۸ حلقه در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، هشت حلقه در موقعیت فعالیت شرکت نفت فلات قاره ایران، دو حلقه چاه متعلق به شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، ۱۴ حلقه چاه متعلق به شرکت توسعه و مهندسی نفت (متن) و ۱۱ حلقه در قالب پروژه حفر و تکمیل شده است.

سرپرست معاونت عملیات حفاری شرکت ملی حفاری با اشاره به اجرایی شدن پروژه حفاری هشت حلقه چاه در این مدت در حوزه مدیریت اکتشاف شرکت ملي نفت ایران، اظهار کرد: حفاری دو حلقه چاه منطبق با برنامه تعریف شده در دست اجرا است و به‌زودی یک دکل حفاری سنگین خشکی دیگر برای حفر چاه اکتشافی سوم به موقعیت در نظر گرفته شده انتقال می‌یابد و در مدار عملیات قرار می‌گیرد.

آل‌خمیس با بیان اینکه ناوگان حفاری شرکت متشکل از ۷۲ دستگاه حفاری سبک، سنگین و فوق سنگین خشکی و دریایی است، گفت: هم‌اکنون حدود ۵۰ دستگاه حفاری شرکت در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب فعالیت دارند.

وی افزود: همچنین در اجرای سیاست‌های وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران در زمینه توسعه میدان‌های مشترک، این شرکت بخشی از ناوگان عملیاتی و پشتیبانی خود را در این بخش از جمله در میدان نفتی آزادگان جنوبی متمرکز کرده است.

آل‌خمیس تصریح کرد: به همت کارکنان شرکت ملی حفاری ایران در مدت یادشده حفاری و تکمیل ۱۱ حلقه چاه ۸۳ روز جلوتر از برنامه کارفرما پایان یافت که از نظر اقتصادی ارزشمند است.
۵ اسفند ۱۳۹۷ ۱۰:۳۶
شانا |
تعداد بازدید : ۵۲۳