افزایش ظرفیت فرآورشی واحد نمکزدایی رگ سفید ۱ شرکت آغاجاری

ظرفیت فرآورشی واحد نمکزدایی رگ سفید ۱ شرکت بهره‎برداری نفت و گاز آغاجاری با اجرای اصلاحیه نصب و دومنظوره کردن یک دستگاه بوستر پمپ جدید، افزایش یافت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، اصلاحیه واحد نمکزدایی رگ سفید ۱ با هدف بهبود و افزایش ظرفیت فرآورشی، با نصب و دو منظوره کردن بوستر پمپ جدید انتقالی از آب سیلاب در واحد مذکور انجام شد.

حیدر الیاسی‌نیا، رئیس مهندسی تولید شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری در این باره گفت:‌ از شهریور ماه ١٣٩٥ با اجرای پروژه توسعه و تجهیز واحد نمکزدایی رگ سفید ۱، ظرفیت فرآورشی این واحد از ٥٥ هزار بشکه به ١١٠ هزار بشکه در روز افزایش یافت.

وی افزود: از مزایای این طرح می‌توان به مستقل‌سازی جریان نفت سیستم جدید و قدیم، کاهش بار فرآورشی مخزن ثقلی از ۱۱۰ هزار بشکه در روز به ۵۵ هزار بشکه در روز و بهبود عملکرد آن، همچنین کاهش چشمگیر نمک خروجی و درجه شوری آب از مخزن ثقلی، کاهش آب همراه نفت خروجی و در نتیجه کاهش خوردگی در همه تجهیزات پایین‌دست و خطوط لوله وابسته به آن اشاره کرد.

الیاسی‌نیا توضیح داد: از دیگر مزایای این طرح، بهبود وضعیت فرآورشی نمک‌گیرهای برقی سیستم قدیم و بهبود در وضعیت فرآورش واحد نمکزدایی و کنترل بهینه میزان تزریق آب شست‌وشودهنده، کاهش مصرف مواد تعلیق‌شکن و نیز ثبت نمک نفت خروجی واحد نمکزدایی در محدوده استاندارد است. سود و صرفه اقتصادی مستقیم حاصل از اجرای این طرح ۳۲ هزار میلیارد ریال در سال برآورد شده است.
۵ اسفند ۱۳۹۷ ۱۳:۰۸
شانا |
تعداد بازدید : ۴۲۰