شورون فیلیپس کمیکال به دنبال ساخت یک مجموعه پتروشیمی در تگزاس

شورون فیلیپس کمیکال به دنبال ساخت یک مجموعه پتروشیمی 5.8 میلیارد دلاری در تگزاس است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از پلاتس، بر اساس پرونده های بایگانی شده در اداره کنترل تگزاس (Texas Comptroller's office)، شرکت شورون فیلیپس کمیکال (Chevron Phillips Chemical) در پی ساخت یک کراکر بخار و حداقل یک واحد تولید مشتقات پتروشیمی در جنوب شرق دور تگزاس است.

این شرکت اکنون در حال ارزیابی خرید یک سایت هزار و 700 آکری برای این پروژه، در نزدیکی اورنج (Orange) تگزاس، به عنوان محل ساخت یک واحد کراکر، یک یا تعداد بیشتری واحد تولید مشتقات، ساختمان های اداری، تاسیسات، زیرساخت های لجستیکی و دیگر امکانات لازم برای اداره مجتمع های تولید یادشده است. برآورد می شود مجموعه جدید هزینه ای معادل پنج میلیارد و 800 میلیون دلار در بر داشته باشد.

شورون فیلیپس کمیکال جزئیاتی درباره ظرفیت مجتمع های یادشده منتشر نکرد. در حال حاضر درخواست های این شرکت برای دریافت معافیت های مالیاتی در دست بررسی قرار دارد.

بر اساس پرونده های موجود، تاثیر مالیات سایت انتخابی بر بازگشت اقتصادی (economic return) یکی از مهمترین فاکتورهای اثرگذار در فرآیند انتخاب است. این پروژه اکنون در مرحله ارزیابی قرار دارد . تنها پیشرفت های مقدماتی محدودی حاصل شده است.

بر اساس داده های موجود در این پرونده ها که اداره کنترل تگزاس در ماه ژانویه آن ها را بایگانی کرد؛ در صورتی که شرکت پیشبرد این طرح را آغاز کند؛ عملیات احداث آن احتمالا در سال 2020 آغاز می شود و انتظار می رود تا سال 2024 میلادی به بهره بردای برسد.
۶ اسفند ۱۳۹۷ ۱۱:۰۹
نیپنا |
تعداد بازدید : ۲۷۷