سهم 9 میلیاردی دلاری شرکت های داخلی از مجموع قراردادهای نفت فلات قاره

سهم 9 میلیاردی دلاری شرکت های داخلی از مجموع قراردادهای نفت فلات قاره
شرکت نفت فلات قاره ایران، 14 میلیارد دلار قرارداد در دستور کار دارد که از این اعتبار 9 میلیارد دلار سهم شرکت های داخلی است.

محمود زیرکچیان زاده مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: فلات قاره در حال حاضر، حدود 14 میلیارد دلار قرارداد در دست اقدام دارد که عمدتا به توسعه میادین گازی مربوط است.

وی تصریح کرد: در راستای توجه به تقویت رویکرد همکاری با شرکت های داخلی، دو سوم از رقم قراردادهای مذکور یعنی بیش از 9 میلیارد دلار از این قراردادها با شرکت های داخلی منعقد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران، بهره مندی از توان شرکت های داخلی را به خصوص در سالی که به نام تولید ملی؛ حمایت از کار و سرمایه ایرانی مزین شده است، مورد تاکید قرار داد و گفت: هم اکنون شرکت نفت فلات قاره ایران، ساخت پمپ های درون چاهی را توسط شرکت های دولتی و خصوصی در برنامه دارد و از آنجا که این پمپ ها در زمره صنایع هایتک هستند، ساخت داخلی آن بسیار حائز اهمیت است.

زیرکچیان زاده در این زمینه به طرح توسعه میادین رشادت، هنگام، سلمان و هندیجان به عنوان نمونه پروژه هایی که تمام فعالیت های آن به همت متخصصان و نیروهای توانمند داخلی صورت گرفته است، اشاره کرد و ادامه داد: هم اکنون نیز توسعه میدان های توسن، آلفا، فرزاد A و فروز B را نیز با همکاری شرکت های پیمانکار ایرانی دنبال می کنیم.

وی خاطر نشان کرد: نتایج استفاده از تکنولوژی های به کار گرفته شده توسط شرکت نفت فلات قاره ایران، طی 5 تا 10 سال اینده روشن می شود و طی سال های آینده، اثربخشی آن مشخص خواهد شد.

۲۸ مهر ۱۳۹۱ ۲۰:۵۸
تعداد بازدید : ۹۷۲