تعطیلی یک مجتمع پتروشیمی در اندونزی

اندونزی از تعطیلی یک مجتمع مونو اتیلن گلایکول این کشور به دنبال کاهش حاشیه سود این محصول خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از پلاتس، شرکت پلیکم (Polychem) اندونزی برنامه دارد مجتمع تولید مونو اتیلن گلایکول (monoethylene glycol) خود در جزیره جاوه را به دنبال کاهش شدید حاشیه سود تولید این محصول تعطیل کند.
این شرکت روز سه شنبه 14 اسفند ماه از تصمیم خود برای تعطیلی مجتمع یادشده با ظرفیت تولید 96 هزار تن در سال، واقع در شهر سرانگ استان بانتن، در جزیره جاوه در جنوب این کشور، خبر داد. این در حالیست که پلیکم هنوز تاریخی برای از سرگیری فعالیت های این مجتمع اعلام نکرده است.
این شرکت برای تولید مونو اتیلن گلایکول نیاز به خرید اتیلن دارد و این در شرایطی است که حاشیه سود تولید مونو اتیلن گلایکول مبتنی بر اتیلن (ethylene-based MEG) روز دوشنبه 13 اسفند ماه، منفی 187 دلار در هر تن برآورد شد. همچنین متوسط رقم یادشده در ماه فوریه منفی 235 دلار در هر تن بود.
مبنای محاسبه حاشیه سود یادشده، قیمت مونو اتیلن گلایکول بر مبنای CFRچین منهای قیمت اتیلن شمال شرق آسیا بر مبنای CFR، ضرب در عدد 0.605، منهای هزینه های اضافی عملیات نزدیک به 150 دلار است.
البته منابع آگاه افزودند: این شرکت یک خط تولید مونو اتیلن گلایکول دیگر با ظرفیت 145 هزار تن در سال، در سرانگ اندونزی در اختیار دارد که در حال حاضر به خوبی فعالیت می کند.
۱۵ اسفند ۱۳۹۷ ۱۱:۴۹
نیپنا |
تعداد بازدید : ۶۴۱