هدف گذاری آرژانتین برای توسعه صنعت پتروشیمی

فراهم آمدن شرایط برای افزایش سرمایه گذاری ها در پتروشیمی آرژانتین ​سبب تحرک در توسعه این صنعت خواهد شد.
به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از پایگاه اینترنتی آی سی آی اس (ICIS)، انتظار می رود با حرکت آرژانتین به سوی تقویت و افزایش تولید نفت و گاز طبیعی از منطقه وسیع ذخایر شیل باکا موئرتا (Vaca Muerta) و ساخت یک خط لوله برای انتقال مواد هیدروکربنی به یک سایت تولید صنعتی مهم، سرمایه گذاری ها در صنعت پتروشیمی این کشور تسریع شود.

بر اساس اعلام مقامات ارشد دولت آرژانتین، دولت این کشور در نظر دارد قرارداد ساخت یک خط لوله از ناحیه ای در باکا موئرتا به قطب صنعتی و پتروشیمی بائیا بلانکا (Bahia Blanca) را تا 31 ماه اوت واگذار کند.

یکی از این مقامات می گوید: اگر موفق شویم قرارداد ساخت خط لوله یادشده میان باکا موئرتا و بائیا بلانکا را تا 31 ماه اوت امسال نهایی کنیم، بر این باورم که تنها اعلام خبر احداث این خط لوله مشوقی برای کلید خوردن بسیاری از سرمایه گذاری ها در بخش پتروشیمی شود.

بر اساس پایگاه داده عرضه و تقاضای موسسه آی سی آی اس، در حال حاضر شرکت داو (Dow) اداره کننده تنها مجموعه کراکر و پلی اتیلن (PE) آرژانتین در بائیا بلانکا است. این شرکت دو واحد کراکر اتان را با ظرفیت های تولید سالانه 455 و 275 هزار تن اتیلن در اختیار دارد.

در بخش پایین دستی نیز سالانه 340 هزار تن ظرفیت تولید پلی اتیلن سبک خطی (LLDPE)، 295 هزار تن پلی اتیلن سنگین (HDPE) و 110 هزار تن پلی اتیلن سبک (LDPE) وجود دارد.
۱۹ فروردین ۱۳۹۸ ۱۱:۴۷
نیپنا |
تعداد بازدید : ۳۸۷