ساخت ۱۰۰ درصدی در ایران و واردات۷۰ درصد تجهیزات نفتی

ساخت ۱۰۰ درصدی در ایران و واردات۷۰ درصد تجهیزات نفتی
عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به ادعای انجمن سازندگان تجهیزات نفتی مبنی بر ساخت ۱۰۰ درصدی تجهیزات نفتی مورد نیاز در داخل کشور، گفت: متأسفانه در شرایط کنونی ۷۰ درصد تجهیزات نفتی وارداتی است.
 

حبیب آقاجری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه حمایت از سازندگان تجهیزات نفتی در داخل کشور یکی از راهبردهای کمیسیون انرژی مجلس به شمار می‌آید، تصریح کرد: با توجه به اینکه شعار امسال مبنی بر تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی در سازندگان تجهیزات نفتی به وضوح دیده می‌شود حمایت از این تولیدکنندگان وظیفه مسئولان نظام است.

نماینده مردم بندرماهشهر،  امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست‌های تخصصی کمیسیون انرژی با انجمن سازندگان تجهیزات نفتی، افزود: با وجود اینکه سازندگان تجهیزات نفتی توان ساخت ۱۰۰ درصدی تجهیزات مورد نیاز داخل را دارند اما فقط ۳۰ درصد تجهیزات نفتی مورد نیاز از داخل تأمین می‌شود و ۷۰ درصد آن وارداتی است.

این نماینده مردم در مجلس تأکید کرد: علت بهره نگرفتن از تولیدات تولیدکنندگان تجهیزات نفتی را باید از مسئولان اجرایی وزارت نفت پرسید که چرا در صورت وجود این ظرفیت مهم در کشور از توان این سازندگان داخلی بهره‌ای گرفته نمی‌شود؟

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان تجهیزات نفتی باید در این شرایط جنگ اقتصادی دارای پشتوانه‌ حمایتی برای تولید خود باشند، یادآور شد:  در نشست‌هایی که کمیسیون انرژی مجلس با انجمن صادرکنندگان برگزار کرد مشکلاتی همچون عدم اختصاص ارز مرجع به تولیدکنندگان، تعدیل قراردادهای گذشته براساس شرایط روز کشور، پرداخت منظم و به موقع مطالبات ریالی معوق و ارجعیت دادن به سازندگان در تأمین تجهیزات در مقابل خارجی‌ها را از جمله مشکلات خود برشمردند.

آقاجری تصریح کرد: در نشستی که با تولیدکنندکان برگزار شد بر بهره‌گیری هرچه بیشتر صنایع کوچک در شهرستان‌های کشور تأکید شد تا در کنار این تولیدات داخلی به اشتغال در سراسر کشور توجه شود و کار به شکل متمرکز در صنایع بزرگ فقط توسعه نیابد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد:‌ انجمن سازندگان تجهیزات نفتی نیز قول مساعد دادند که توسعه کارگاه‌ها و کارخانه‌های صنعت نفت در سراسر کشور گسترش و توسعه یابد./

۳ آبان ۱۳۹۱ ۱۰:۳۵
تعداد بازدید : ۱,۱۸۸