کل اعتبارات صندوق توسعه برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است

کل اعتبارات صندوق توسعه برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است
رئیس کمیسیون انرژی مجلس‌در واکنش به انتقاد غضنفری ازاختصاص۱۰ درصد از درآمدهای ارزی‌امسال به‌تولید گفت: اینکه گفته می‌شود فقط ۱۰ درصد از اعتبارات صندوق توسعه آن هم از درآمدهای ارزی امسال متعلق به تولید است، صحت ندارد چرا که کل اعتبارات صندوق توسعه به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اختصاص دارد.
 

سیدمسعود میرکاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت  با بیان اینکه کل اعتبارات صندوق توسعه ملی به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اختصاص دارد نه بخشی از آن. افزود: قراربود که بخشی از اعتبارات صندوق توسعه ملی به ریال تبدیل شود و به تولید اختصاص یابد که ما باید کمک کنیم درآمدهای ارزی هم بیش از گذشته به تولید اختصاص یابد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید تولید صادرات‌ محور را دنبال کنیم، تصریح کرد: برای رسیدن به چنین هدفی ما باید فناوری‌های نورا وارد چرخه تولید کشورمان کنیم.

میرکاظمی با یادآوری اینکه در شرایط کنونی تولید کشور نیاز به اعتبارات ارزی دارد نه ریالی، تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید پیشنهادات خود را به صورت کارشناسی شده در اختیار مجلس قرار دهد تا در صورت ضرورت مجلس به این مسئله رسیدگی کند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: باید با برگزاری نشست مشترک میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و کمیسیون تخصصی مجلس عدله دولت را برای استفاده ازمنابع صندوق توسعه شنید.

گفتنی است وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم روز صادرات با انتقاد از مجلس گفته بود: قرار بود ۱۰ درصد از منابع صندوق توسعه ملی به تولید اختصاص یابد و این در حالی است که هفته گذشته مجلس اعلام کرد که ۱۰ درصد از درآمدهای ارزی امسال دولت باید اختصاص یابد و این به معنای هیچ است و این تصمیم مجلس با نامگذاری امسال تطبیق ندارد و این مشکل را دولت باید حل کند./

۳ آبان ۱۳۹۱ ۱۰:۳۹
تعداد بازدید : ۱,۲۴۸