مدیرعامل شرکت فراشیمی:

صادرات قیر تنها به هند انجام می شود

صادرات قیر تنها به هند انجام می شود


امیررضا رهبریان، مدیرعامل فراشیمی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری اوپکس در خصوص وضعیت فعالیت این شرکت گفت: ما اکنون وکیوم باتوم را از بورس کالا خریداری می کنیم و سپس با توجه به درخواست مشتری، آن را به گریدهای مختلف قیر تبدیل میکنیم. ظرفیت تولیدی ما نیز ۱۵۰ هزارتن تولید سالانه است.
وی در ادامه افزود: تمام فروش ما نیز صادراتی است. صادرات شرکت فراشیمی از طریق بورس کالا صورت می گیرد. با اینحال بزرگترین مشکل ما، برگرداندن ارز حاصل از صادرات است. به این دلیل که ما به صورت ریالی در بورس تسویه می کنیم، موضوع برگرداندن ارز، برای ما محلی از اعراب ندارد. در واقع دلار در این چرخه نیست و باعث می شود که ما نتوانیم وارد بازار شویم. بسیاری از شرکت های کوچک و متوسط تولید قیر به دلیل ناهمخوانی با این سیاست گذاری، از بازار خارج شده اند.

رهبریان در ادامه به کوچک شدن بازارهای صادراتی اشاره کرد و گفت: پس از اعمال تحریم ها، بازارهای صادراتی بسیاری از کشورها را از دست دادیم. در واقع اکنون تنها بازار کوچکی در هند داریم. در حالی که قبل از تحریم ها، شرکت های حاشیه خلیج فارس، از بزرگترین بازارهای ما بودند.

مدیرعامل فراشیمی خاطرنشان کرد: در برهه تحریم ها، ظرفیت تولید ما به طور کامل کار نمی کند. اما تا کنون تعدیل نیرو نداشتیم. حال چنانچه این وضعیت اقتصادی تداوم داشته باشد و مشکلات صادراتی ما حل نشود، ممکن است مجبور به تعدیل نیرو نشویم.
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۲:۱۹
تعداد بازدید : ۴۸۱