مدیر بازاریابی شرکت تامین سرمایه نوین بیان کرد:

هزار و یک راه تامین مالی از طریق بازار سرمایه

هزار و یک راه تامین مالی از طریق بازار سرمایه
 
علی جبل عاملی، مدیر بازاریابی شرکت تامین سرمایه نوین در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری اوپکس در خصوص پتانسیل های موجود در بازار سرمایه برای تامین مالی صنعت پتروشیمی و فراورده های نفتی گفت: شرکت های فعال در حوزه تولید و صادرات محصولات پتروشیمی و پالایشی، عموما برای توسعه واحدهای تولیدی خود، افزایش سرمایه شرکت، تامین نقدینگی موجود برای حفظ بازار داخلی و صادراتی و همچنین خرید مواد اولیه تولید همواره با مشکلات زیادی مواجه هستند. برای حل مشکلات مربوط به آنها بازار سرمایه می تواند در هر بخشی، ابزارهای مورد نیاز را ارائه کند.
وی در تشریح عملکرد این ابزارها گفت: اوراق سلف موازی استاندارد که به نوعی اوراق پیش خرید محصولات به شمار می آید، برای تامین مالی به شرکت هایی که می توانند با پیش فروش کاغذی محصول خود مبادرت کنند که این اوراق برای استفاده این افراد و شرکت ها مناسب است. همچنین اوراق اجاره که به نوعی شرایط اجاره به شرط تملیک را دارد و همچنین اوراق مرابحه که عموم کارکرد آن برای استفاده در زمینه تامین مواد اولیه است، می تواند به شرکت های فعال در این حوزه کمک کند.
وی افزود: به طور کلی ذات هر پرو‍ژه با پروژه دیگر متفاوت است و طبعا ابزار تامین مالی مورد نیاز هم بر اساس نوع کارکرد پروژه به کار می اید. بنابراین ارزشیابی شرکت و پروژه ای که برای آن تامین مالی قرار است استفاده شود، در اولویت اول قرار می گیرد و سپس نوع ابزار و اوراق تامین مالی مشخض می شود.
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۶:۵۴
تعداد بازدید : ۴۵۲