اتحادیه حمایت بیشتری کند

اتحادیه حمایت بیشتری کند
محمودی مدیرعامل شرکت آذران پلاست افرا درگفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اوپکس گفت :
شرکت آذران پلاست افرا فعالیت خود را از پانزده سال پیش در حوزه تولید و صادرات نفت و گاز و محصولات پتروشیمی آغاز کرده است که در این مدت توانسته جایگاه مناسبی در بازارهای بین المللی انرژی کسب کند. محمودی مدیرعامل این شرکت با اشاره به توان بالای صادراتی مجموعه آذران پلاست افرا گفت: باتوجه به رابطه تنگاتنگ مجموعه آذران پلاست افرا با اغلب شرکت های پتروشیمی داخلی، در حال حاضر محصولات پتروشیمی را به 28 کشور صادر می کنیم. وی همچنین در خصوص سایر موفقیت های چشمگیر این شرکت گفت: در بحث صادرات محصولات پتروشیمی به یمن،شرکت آذران پلاست افرا اولین شرکت ایرانی در خصوص فروش محصول به این کشور بوده است.همچنین آذران پلاست افرا، اولین و بزرگترین شرکت صادرا کننده محصولات شیمیایی به عراق است.
محمودی در خصوص رقابت با سایر تولیدکنندگان محصولات پتروشیمی و شیمیایی درمنطقه افزود: یکی از مهم ترین رقبای ما، شرکت سابیک عربستان است که در حال حاضر توانسته ایم به رغم امکانات و تجهیزات فراوان سابیک، رقابت تنگاتنگی را با این شرکت عربستانی در صادرات محصولات پتروشیمی داشته باشیم.
محمودی با اشاره به این موضوع که سال گذشته نیز از سوی اتحادیه بعنوان شرکت صادرکننده برتر شناخته شده ایم،گفت: حجم معاملات ماهانه شرکت آذران پلاست افرا در حدود 30 تا 50 هزار تن محصول است. وی ضمن قدردانی از زحمات اتحادیه صادرکنندگان نفت، گازوپتروشيمی، بیان داشت: باتوجه به اینکه اتحادیه یک بخش خصوصی در صنعت محسوب می شود، تمام توان خود را برای حمایت اعضای خود که آن ها هم بخش خصوصی هستند به کار برده است. محمودی اما مشکل اصلی را از عدم توجه درست به جایگاه اتحادیه دانست. به عقیده مدیرعامل آذران افرا پلاست، اوپکس در دنیا از جایگاه ویژه ای برخوردار است که در ایران این چنین نیست. وی در این زمینه گفت: در خارج از مرزهای ایران، به اوپکس بعنوان رگولاتور و نظام دهنده نگاه می کنند که متاسفانه در داخل اینگونه نیست.
محمودی انتظارات اعضای اتحادیه را بدین شرح اعلام کرد: باتوجه به اینکه اعضا سعی در حمایت از اتحادیه دارند، ما نیز انتظار حمایتی از اتحادیه داریم. برای مثال اتحادیه می بایست تلاش بیشتری برای جذب مشتریان وتخصیص بهینه آن ها میان اعضا داشته باشد. اتحادیه می بایست لیستی از اعضای خود را در میان تمام سفارت خانه ها منتشر کند وشرکت های تحت پوشش خود را به این کشورها معرفی کند تا دست دلالان از این صنعت کوتاه شود. از این رو به نظر می رسد در حال حاضر یکی از مهمترین خواسته های اعضای اتحادیه، اطلاع رسانی از سوی اتحادیه به اتاق های بازرگانی و سفارتخانه در خصوص فعالیت و نحوه همکاری این امکان با اعضای اتحادیه است.
وی با ابراز نارضایتی از این موضوع که بسیاری از کشورهای همسایه ازر حضور اتحادیه نامطلع هستند گفت: باید در زمینه شناساندن اتحادیه و اعضای آن به سایر کشورها تلاش های بیشتری صورت پذیرد.
محمودی همچنین درخصوص بهره برداری هرچه بیشتر از بندرگاه چابهار برای تسهیل امر صادرات محصولات پتروشیمی گفت: ایران از نظر موقعیت استراتژیک، بهترین جانمایی و جغرافیا را دارد که البته وجود چابهار در قسمت جنوب شرق ایران، سبب این تمایز جغرافیایی برای کشورمان شده است. وی درباره ظرفیت‌ها و ویژگی‌های منحصربه فرد بندر چابهار از منظر یک بازرگان گفت: از آن‌جا که بندر چابهار در منتهی الیه ایران واقع است، این منطقه کوتاهترین فاصله با کشورهای شرق آسیا که طالب محصولات کشورمان هستند را دارد.
از سویی دیگر همچنین وجود نیروی انسانی آماده به کار در این بندر از دیگر مزیت های قابل توجه چابهاراست. از آنجاکه منطقه سیستان درجغرافیای صنعتی ایران، جایگاه چندانی ندارد، جوانان و نیروی کار این منطقه نیزاغلب جویای کار و فعالیت هستند. از این رو می‌توان نیروی انسانی مطلوبی را در این منطقه به کار گرفت.
درادامه محمودی به ظرفیت توریستی و جذاب ساحل چابهار اشاره کرد وگفت: تجربه نشان داده است که اگر از تمام ظرفیت‌های بندر چابهار در حد اعلا بهره برداری شود، کل درآمد کشور را می توان از این بندرگاه کسب کرد.
این فعال حوزه صادرات با تاکید بر توسعه هرچه سریعتر زیرساختی و خدمات حمل و نقل بندر چابهار گفت: یکی از ملزومات اساسی توسعه بندرچابهارو بهره برداری از ظرفیت‌های این منطقه منحصر به فرد، راه اندازی خط راه آهن چابهار- سرخس است. وی افزود: اگر بتوان خط راه آهن به روزوحرفه ای و ویژه حمل بار میان این دو منطقه احداث کرد، چابهار به بهشت سرمایه گذاری منطقه CIS تبدیل خواهد شد.
محمودی با اشاره به این موضوع که کشورهای حوزه شمالی دریای خزرهیچ راه دسترسی آسانی به آفریقا وجنوب شرقی آسیا به جز ایران ندارند گفت: این کشورها عطش عجیبی برای برقراری ارتباط با کشورهای عربی منطقه خلیج فارس و همچنین حوزه جنوب شرق آسیا دارند که چابهار می تواند بعنوان یک میان بر ارزان قیمت ان ها را به این آرزو نایل کند. وی در پایان گفت: هر روز اهمال کاری در تجهیز بندرچابهار به معنای از دست دادن ثروتی کلان برای کشور محسوب می شود.
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۳:۵۹
تعداد بازدید : ۴۲۷