عضو اوپکس مطرح کرد:

توسعه صادرات محصولات نفتی به اعتمادسازی در میان کارآفرینان نیاز دارد

توسعه صادرات محصولات نفتی به اعتمادسازی در میان کارآفرینان نیاز دارد

دکتر محمد حسینی، مدیرعامل شرکت سیرجان گستر و عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری اوپکس در خصوص وضعیت توسعه صادرات حوزه نفت و گاز گفت: وقتی که حرف از توسعه صادرات می شود، باید توجه داشت که پشت هر توسعه ای، کارآفرینی وجود دارد. اگر در کشور کارآفرینان آزاد باشند و به آنها اعتماد شود، قطعا توسعه به همراه می آید. در خصوص توسعه صادرات فرآورده های نفتی نیز همین موضوع مطرح است زیرا تولیدکنندگان که جزو کارآفرینان هستند، در حال تولید محصولاتی برای افزایش صادرات هستند تا ارز آوری برای کشور داشته باشد.
وی افزود: متاسفانه اکنون کارآفرینان در کشور ما از کار افتاده اند و این موضوع باعث می شود که روند توسعه با مشکل مواجه شود. بنابراین مسئولان کشور باید به دنبال این باشند که با قوانین و مقرراتی که کارآفرینان را دچار اختلال می کند، مبارزه کرده و آن ها را از بین ببرند. در حال حاضر توسعه صادرات و فرآورده های نفتی به جز این موضوع، مشکلی ندارد و چنانچه این مشکل برطرف شود، قادر خواهیم بود که ارز آوری بالایی برای کشور داشته باشیم.
این فعال اقتصادی در ادامه خاطرنشان کرد: کشور ما، کشوری نفت خیز است که از بزرگترین تولیدکنندگان نفت و گاز دنیا به شمار می رود. بنابراین برای افزایش صادرات باید به کارآفرینان اعتماد شود. اما موضوع تعهدات ارزی یکی از مهمترین عواملی است که دست و پای صادرکنندگان را بسته است. صادرکنندگان در تمام دنیا، افرادی هستند که با عنوان وفادارترین افراد به جامعه تلقی می شوند. بنابراین باید به تولیدکنندگان و صادرکنندگان احترام گذاشته شود و سهولت مسیر صادرات برای ارز آوری بیشتر صورت بگیرد.
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۲:۱۵
تعداد بازدید : ۴۴۷