سایه دعوای تجاری آمریکا و چین روی بازار نفت

قیمت نفت در معاملات روز جمعه تغییر چندانی نداشت با این حال تحت تاثیر تنشهای تجاری میان دو غول اقتصادی جهان که انتظارات برای رشد تقاضای پالایش آمریکا را تحت الشعاع قرار داد، به کاهش هفتگی تن داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس، بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ژوئن چهار سنت یا ۰.۱ درصد کاهش یافت و در ۶۱.۶۶ دلار در هر بشکه بسته شد و برای کل هفته ۰.۵ درصد کاهش نشان داد که سومین کاهش هفتگی متوالی است.

بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در ژوئیه ۲۳ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش یافت و در ۷۰.۶۲ دلار در هر بشکه بسته شد و برای کل هفته ۰.۳ درصد کاهش ثبت کرد.

دولت ترامپ روز جمعه تعرفه‌ها روی واردات کالاهای چینی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار را افزایش داد و پکن وعده داد تلافی کند. مقامات آمریکا و چین روز جمعه به مذاکره ادامه دادند اما به توافقی نرسیدند.

به گفته ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، تشدید جنگ تجاری نگرانی‌ها نسبت به رشد اقتصاد جهانی را که به تقاضای کمتر برای نفت منجر می‌شود تجدید کرد. با این حال خوش بینی برای دستیابی به توافق میان آمریکا و چین همچنان وجود دارد.

بر اساس گزارش مارکت واچ، نگرانی‌ها نسبت به اختلاف تجاری آمریکا و چین، افت هفتگی ذخایر نفت آمریکا را تحت‌الشعاع قرار داد. با این حال معامله گران همچنان به نظاره تنش‌ها در خاورمیانه نشسته‌اند که ممکن است قیمت‌های نفت را بالاتر ببرد.
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۱:۴۵
ایسنا |
تعداد بازدید : ۴۵۳