طراحی اولیه مخازن ذخیره‎سازی نفت جاسک رو به پایان است

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت گفت: طراحی اولیه مخازن ذخیره‎سازی نفت خام در بندر جاسک رو به پایان است و پیمانکاران اجرایی ساخت مخازن طی دو ماه آینده فعالیت خود را آغاز می‎کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از شرکت مهندسی و توسعه نفت، تورج دهقانی در بازدید از پروژه احداث مخازن ذخیره‌سازی نفت خام و پایانه صادرات واقع در سواحل مکران (جاسک)، در نشستی با حضور مشاوران و سرمایه‌گذار پروژه، از شرایط و اقدام‌های انجام شده در این پروژه مطلع شد.

وی گفت: طرح توسعه سواحل مکران در ۶۵ کیلومتری بندر جاسک اجرا می‌شود، احداث مخازن ذخیره‌سازی نفت خام و پایانه صادراتی بخشی از این طرح است که نفت را از گوره با خط لوله ۴۲ اینچ به این پایانه منتقل خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت تصریح کرد: این پروژه‌ عظیم ملی دارای پنج ایستگاه پمپاژ نفت خواهد بود که در سه استان بوشهر، فارس و هرمزگان احداث خواهند شد و این پایانه نفتی طبق برنامه زمان‌بندی به بهره‌برداری می‌رسد.

دهقانی با اشاره به برنامه‌ریزی برای احداث ۲۰ مخزن ۵۰۰ هزار بشکه‌ای نفت به ظرفیت ۱۰ میلیون بشکه در بندر جاسک، گفت: طراحی اولیه این مخازن تا پایان خردادماه امسال پایان می‌یابد و طبق برنامه زمان‌بندی، پیمانکاران اجرایی ساخت مخازن طی دو ماه آینده فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

به گفته وی، این پایانه صادراتی شامل سه گوی شناور است که امکان بارگیری و تخلیه انواع نفتکش اعم از کوچک تا فوق‌سنگین را فراهم می‌کند و محلی در ساحل مکران برای احداث حوضچه آرامش و اسکله‌های مورد نیاز برای پهلوگیری شناورهای پشتیبان در نظر گرفته شده است. این پایانه با برخورداری از استانداردهای کامل بین‌المللی ایجاد می‌شود.

بر اساس این گزارش، قرارداد فاز نخست طرح ساخت مخازن ذخیره‌سازی نفت خام بندرجاسک (مکران) به عنوان بخشی از برنامه راهبردی وزارت نفت در توسعه این بندر و انتقال نفت خام از گوره به جاسک، مهرماه سال ۹۷ بین شرکت مهندسی و توسعه نفت و مشارکت پتروامیدآسیا و شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید امضا شد.
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۱:۵۵
شانا |
تعداد بازدید : ۳۹۴