ضرورت تمرکز بر تولید محصولات راهبردی در صنعت پتروشیمی

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه صنعت پتروشیمی کسب‌وکار را رونق بیشتری خواهد داد و باید در تفکر نوین توسعه بر تولید محصولات راهبردی تاکید بیشتری داشته باشیم تا از منافع این صنعت بیش از پیش برخوردار شویم.
علی اصغر یوسف نژاد، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: محصولات پتروشیمی از جمله اقلام صادراتی هستند که با دارا بودن سهم فراوانی در صادرات غیرنفتی، به عنوان یکی از نقاط قوت حوزه انرژی از آن یاد می‌شود و این صنعت نیازمند حمایت بیشتر است.

وی با بیان این که برای توسعه صنعت پتروشیمی تنها نباید در بازار‌هایی متمرکز باشیم که در کوتاه مدت جذاب هستند، افزود: صنعت پتروشیمی ایران در تولید محصولاتی مانند متانول، اوره و انواع محصولات پلیمری سهم قابل توجه‌ای در بازار‌های جهانی دارد به همین خاطر کشور‌هایی که از سال‌های گذشته برای خرید محصولات پتروشیمی از ایران برنامه ریزی کرده اند، نمی‌توانند به راحتی جایگزینی برای محصولات مد نظر خود پیدا کنند.

یوسف نژاد با اشاره به این که تحریم صنعت پتروشیمی ایران ساده نیست ، تصریح کرد: محصولات پتروشیمی پیش از تولید بازار خود را به دست آورده اند، به همین خاطر صادرات آنها طی برنامه‌های بلند مدت دسته بندی می‌شود.
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۳:۲۰
تعداد بازدید : ۳۹۴