صنعت نفت نیازمند واحد پژوهشی سرآمد و منسجم است

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به نقش کلیدی و منحصربه‌فرد پژوهش در صنعت نفت گفت: این صنعت نیازمند یک واحد پژوهشی سرآمد و منسجم است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، احمد محمدی دیروز (شنبه، ۲۱ اردیبهشت‌ماه) در آیین تکریم و معارفه رئیس پیشین و جدید پژوهش و فناوری این شرکت ضمن تاکید بر اینکه پژوهش دروازه ورود به دانش جهانی است، افزود: نقش پژوهش در صنعت نفت نقشی کلیدی و منحصربه‌فرد است، زیرا به خلق دانش و فناوری در مسیر تحقق اهداف تولیدی کمک می کند.

وی ادامه داد: ارائه دانش و فناوری‌های لازم به سازمان‌ها و بخش‌های دیگر کشور جز با داشتن یک واحد پژوهشی روزآمد و منسجم محقق نخواهد شد؛ خوشبختانه در سال‌های اخیر رشد قابل ملاحظه‌ای را از لحاظ تدوین فرآیندهای پژوهشی، حمایت و کار روی طرح‌ها و ایده‌های علمی و دستیابی به دانش و فناوری جدید تجربه کرده ایم.

محمدی افزود: صنعت نفت یکی از معدود صنایعی است که تقریبا همه علوم را در بر می‌گیرد و این تنوع، گستردگی و فراوانی نیروی انسانی موجود در صنعت نفت نیاز به داشتن یک حوزه پژوهشی سرآمد را دوچندان می‌کند.

وی با بیان اینکه دستیابی به دانش و فناوری روزآمد جهان با استفاده از دو منبع یعنی منابع انسانی درون سازمان و منابعی نظیر شرکت‌های دانش‌بنیان و مجامع دانشگاهی میسر می‌شود، اظهار کرد: نتیجه نهایی این رویکرد، دستیابی به هر آن چیزی است که در کشورهای پیشرفته و صاحب فناوری استفاده می‌شود.

محمدی اظهار کرد: با همکاری و نهادینه‌سازی تفکر پژوهش‌محور، فاصله ما تا این دستاورد تنها چند گام کوتاه خواهد بود.

بر اساس این گزارش، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، شاهین کرد را به عنوان سرپرست پژوهش و فناوری این شرکت منصوب و از تلاش‌های باقر پورقاسم که پیش از این عهده‌دار این مسئولیت بود قدردانی کرده است.
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۳:۲۲
شانا |
تعداد بازدید : ۴۲۳