دولت آنقدر ضعیف شده که یک فرد کم سوادکارشناسان اقتصادی اش را بازی می دهد

دولت آنقدر ضعیف شده که یک فرد کم سوادکارشناسان اقتصادی اش را بازی می دهد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره دستگیری جمشید بسم الله به عنوان اخلالگر بازار گفت: دولت آنقدر ضعیف شده است که یک شخص کم سواد همه تئوریسین ها و کارشناسان اقتصادی اش را بازی می دهد.
 

کریمیان درگفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، افزود: دستگیری یک یا دونفر به عنوان عامل نوسانات بازار ارز نوعی فرافکنی است یعنی دولت آنقدر ضعیف شده است که یک شخص کم سواد همه تئوریسین ها و کارشناسان اقتصادی اش را بازی می دهد.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اینکه هر کسی بتواند در بازار ارز نفود کرده و اختلال ایجاد کند نشان دهنده ضعف دولت در تصمیمات اقتصادی و ارزی است که زمینه ایجاد رانت و فساد را فراهم کرده است.

وی افزود: اینکه یک فرد بتواند تشکیلاتی داشته باشد که با نهاد های تاثیرگذار بر اقتصاد مانند بانک مرکزی رقابت کندمعنای خوبی ندارد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تحقق عدالت اقتصادی به عنوان یکی از الزامات توسعه‌یافتگی در گرو به‌کارگیری روش‌ها و برنامه‌های علمی و کارشناسی است گفت:چرا روز به روز ارزش پول ملی در برابر ارز خارجی به ویژه ارز کشورهای توسعه‌نیافته و کشوری چون عراق کاهش پیدا می‌کند و فاصله طبقاتی روز به روز افزایش می یابد.

 کریمیان درباره بهترین زمان برای ارئه لایحه بودجه و عملکرد دولت در این باره اظهار داشت: دولت باید طبق قانون لایحه بودجه را تا ۱۵آذر هر سال به مجلس ارائه کند اما چند سالی است که دولت در ارتباط با این موضوع قانون گریزی داشته به نحوی که سال گذشته با ۷۷روز تأخیر لایحه بودجه را به مجلس ارائه کرده است.

 نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس به مشکلات دیرارائه شدن بودجه اشاره کرد وافزود : با گذشت ۱۵۰روز از تصویب بودجه ۹۱ متأسفانه تا کنون هیچ کدام از مراحل تأمین اعتبار طرح‌های عمرانی در استان‌های کشور اجرا نشده و همین امر باعث شده تا بسیاری از طرح‌های عمرانی غیرفعال و راکد بماند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: بی‌نظمی دولت در ارائه و اجرای بودجه‌های سنواتی بر خلاف ماده ۲۱۹قانون برنامه پنجم بوده و موجب عدم تحقق اهداف پیش‌بینی شده در برنامه و بودجه شده است و زیان‌های اقتصادی بسیاری را متوجه تولید و عمران کشور نموده است.

۷ آبان ۱۳۹۱ ۱۱:۴۷
تعداد بازدید : ۱,۱۷۷