واحدهای پتروشیمی ۶۰ درصد محصولات خودرا دربورس عرضه نمی کنند

واحدهای پتروشیمی ۶۰ درصد محصولات خودرا دربورس عرضه نمی کنند
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه تولید کنندگان محصولات پتروشیمی که دولتی هم هستند ۶۰ درصد محصولاتشان را دربورس عرضه نمی کنند گفت: بورس کالا ضعف هایی دارد که باید ضعف های آن به ویژه در عرضه محصولات پتروشیمی برطرف شود.
 

روح الله عباسپور درگفت وگوبا خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، افزود: امروز تولید کنندگان محصولات پتروشیمی که دولتی هم هستند ۶۰ درصد محصولاتشان را دربورس عرضه نمی کنند وصنایع وابسته به پتروشیمی را دچار مشکل کرده است.

نماینده مردم بوئین زهرا درمجلس شورای اسلامی اظهارداشت: ۱۰ هزار واحد صنعتی و ۱۵ هزار صنف با مشکل کمبود مواد اولیه پتروشیمی مواجهند و نیازهای  آنها از طریق بورس تامین نمی شود.

وی به فروش محصولات پتروشیمی مورد نیاز صنایع دربازار آزاد گفت: کاهش عرضه محصولات پتروشیمی دربورس کالا و عرضه آن دربازار آزاد از سوی کارگروهی دروزارت صنعت و معدن و کمیسیون صنایع و معادن با حضور تولیدکنندگان بخش خصوصی و تعاونی، معاونت وزارت نفت و مجتمع قضایی و تعزیرات بررسی شده و هنوز مباحث جمع بندی نشده است.

عباسپور درباره مشکلات تولیدکنندگان خودرو با اشاره به جلسه اخیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس با مدیرعامل یکی ازشرکتهای خودروسازی با تاکید براین که‌افزایش قیمت خودرو دلایل مختلفی داردافزود:درست است که خودرو سازان در حوزه ارز کشور و تامین مواد اولیه مشکل دارند اما اگر مشکلات راهبردی و استراتژیک نداشتند با این تغییرات دچار مشکل نمی شدند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه افزایش قیمت خودروهای داخلی در حالی است که خودروسازان هنوز قانون ارتقای کیفیت خودرو را در تولیدات خود اعمال نکرده اندافزود: خودروسازان می گویند مواد اولیه تولید خودروهمچون مس، آلومینیوم و ورق های آهن در ماههای اخیر افزایش قیمت قابل توجهی داشته است ضمن اینکه قطعه سازان نیز قیمت قطعات تولیدی خود را افزایش داده اند./

۷ آبان ۱۳۹۱ ۱۱:۴۸
تعداد بازدید : ۱,۱۸۰