افزایش کیفیت قاچاق فرآورده های نفتی را کم می کند

افزایش کیفیت قاچاق فرآورده های نفتی را کم می کند

وحید ابراهیمی، مدیرعامل شرکت آزمای نفت ایرانیان در گفت و گو با پایگاه خبری اوپکس درخصوص فعالیت های این شرکت گفت: مجموعه مشاوران آزمای نفت ایرانیان 10 سال سابقه کار دارد. ایده تاسیس این شرکت از ضعفی که در حوزه فنی و مهندسی بخش پایین دست فرآورده های نفتی وجود داشت، شکل گرفت. بسیاری از فعالان این حوزه در بخش های فنی و مهندسی نیاز به همکاری داشتند و دارند که مهم ترین آن در بخش آزمایشگاهی است. مهم ترین بخش کاری این شرکت نیز در حوزه آزمایشگاهی است که مجوز سازمان ملی استاندارد را نیز دارد. همچنین برای انجام فعالیت های مربوطه، از وزارت نفت در رشته های کاری مختلف مجوز گرفته ایم.
وی در ادامه به ارائه جزئیات فعالیت های شرکت پرداخته و گفت: به جز فعالیت بخش آزمایشگاهی، مرکز آموزش فرآورده های نفتی را نیز داریم که در مجتمع فنی و حرفه ای نیز به عنوان یک مرکز آموزش فعالیت می کند و دلیل ایجاد آن، ضعف آگاهی در حوزه فرآورده های نفتی است که در نهایت می تواند تولید محصول با کیفیت تر را به دنبال داشته باشد. در حوزه نشر نیز چندین جلد کتاب چاپ و نشر داشتیم و در بخش توسعه بازار و پژوهش نیز چندین سیستم و دستگاه را حمایت کردیم که در حوزه تولید،‌ محصولاتی را ارائه می دهد که مشابه خارجی آن بیش از 5 برابر‌آن قیمت دارد.
مدیرعامل شرکت آزمای نفت ایرانیان خاطر نشان کرد: اهداف کلی ما در سال 98،‌ علی‌رغم تمام مشکلات پیش روی تولیدکنندگان؛‌ین است که در مسیر تولید مواد شیمیایی گام برداریم.. طرح های اولیه نیز آماده شده است. اما در بخش آزمایشگاهی هنوز وابستگی‌هایی به خارج داریم،‌حال آنکه با توجه به تفاهم نامه ای که قرار است میان شرکت آزما نفت و پژوهشگاه صنعت نفت داشته باشیم، تعدادی پژوهشکده در منطقه آزاد قشم ایجاد خواهد شد.
این فعال بخش فرآورده های نفتی اظهار کرد: در بحث موانع و مشکلات تولید وصادرات فرآورده های نفتی،‌ بخش زیادی از مشکلات منوط به عدم دقت به کیفیت است. اگر کیفیت را اولویت اصلی در تولید سرلوحه خود قرار دهیم و مصرف کننده را از آن آگاه کنیم،‌ موضوع قاچاق کم می شود و در مبارزه با قاچاق فعال تر خواهیم بود.
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۵:۳۵
تعداد بازدید : ۴۷۳