عملیات کابل‌اندازی اسکله صادرات نفت‌خام جزیره سیری تکمیل شد

با انجام عملیات کابل‌اندازی اسکله صادرات نفت‌خام جزیره سیری، کابل‌های برق دلفین‌های شماره ۸، ۹ و ۱۰ این اسکله که بر اثر باد و توفان‌های اخیر دچار خرابی و قطع جریان برق شده بود با موفقیت جایگزین شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، با هماهنگی رؤسای مناطق سیری و لاوان، شناور غواصی به همراه گروه غواص منطقه لاوان برای نصب کابل‌های جدید روز پنج‌شنبه (دوم خردادماه) به منطقه سیری وارد و برنامه‌ریزی استقرار شناورها و نصب کابل‌ها روی دلفین‌های اسکله انجام شد.

در این عملیات با استفاده از شناورهای غواصی «ال‌ عمار» و خدماتی «ال نیبراس ۱ » و قایق بندگیر «سارینا»، ابتدا کابل سه فاز ۳۵×۳ پوشش‌دار از دلفین ۸ به دلفین ۹ به متراژ ۳۰۰ متر و سپس به دلفین ۱۰ به متراژ ۱۵۰ متر با عبور از مسیر کف دریا، متصل شد. مرحله دوم عملیات در روز دوشنبه (ششم خردادماه) از دلفین ۷ به ۸ به متراژ ۱۵۰ متر کابل‌اندازی و مهار کابل‌ها از سطح آب تا بستر دریا در پنج نقطه انجام شد، همچنین کابل‌اندازی دلفین ۴ به ۳ به طول ۱۵۰ متر نیز در اردیبهشت‌ماه از سوی همین گروه انجام شده بود.

با توجه به لزوم وجود جریان برق در بخش بالایی دلفین‌های اسکله برای راه‌اندازی وینچ‌های طناب‌گیر برای مهار تانکرهای سوخت‌رسان، هماهنگی و همکاری منطقه لاوان برای اعزام تیم غواصی و پیگیری و حضور واحدهای عملیات دریایی، برق و تعمیرات و بازسازی دریایی منطقه سیری، عملیات کابل‌اندازی در فاصله بین دلفین‌های ۸ تا ۱۰ درکوتاه‌ترین زمان به پایان رسید.

گفتنی است، اقدام‌های بعدی شامل اتصال کابل‌ها در تابلوهای مربوطه و برقراری جریان برق، بلافاصله پس از فراهم شدن مقدمات آن از سوی کارشناسان واحد برق انجام خواهد شد.
۷ خرداد ۱۳۹۸ ۱۷:۰۲
شانا |
تعداد بازدید : ۴۸۳