پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت مپصا تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت مدیریت پروژه‌های صنعتی ابدال (مپصا) تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، آزمایش‌های مطالعات الگوسازی ژئومکانیک، مطالعه آسیب‌ سازندی در مغزه، فناوری‌های ازدیاد برداشت نفت‌ و گاز از مهم‌ترین مسائل این تفاهم‌نامه است.

بر اساس این گزارش، توسعه فناوری‌های صنعت نفت، تجاری‌سازی، فروش خدمات و کالاها و فناوری‌های پژوهشگاه در داخل و خارج از کشور از دیگر مسائلی به شمار می‌آید که قرار است با امضای این تفاهم‌نامه پیگیری شود.

جعفر توفیقی، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه گفت: در پژوهشگاه علاقه به توسعه شبکه‌های همکاری وجود دارد و هیچ‌گاه تنها به امکانات داخلی سازمان بسنده نخواهیم کرد، زیرا صنعت نفت از یک‌سو با چالش‌های بسیار روبه‌روست و از سوی دیگر از زیرساخت‌ها و نیروی انسانی باتجربه بهره‌ می‌گیرد، از این رو سیاست اصلی این سازمان توسعه شبکه‌ها و شناسایی ظرفیت‌ها در مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی است.

وی ادامه داد: امکانات و زیرساخت‌های بسیار مناسبی در شرکت‌های خصوصی و پژوهشگاه وجود دارد که این اشتراکات می‌تواند به انجام پروژه‌های مشترک بزرگی در سطح کشور منجر شود و بسیاری از معضلات صنعت را نیز برطرف سازد.

در ادامه عبدالحسین شریفی، مدیرعامل شرکت مپصا با تاکید بر اینکه این شرکت به‌دنبال هم‌افزایی در داخل کشور است، تصریح کرد: بیشتر فعالیت‌های این مجموعه در زمینه بالادستی است و چنانچه حمایت‌های بیشتری از این شرکت انجام شود، در زمینه طراحی نرم‌افزارهای مرتبط و فعالیت‌های آزمایشگاهی می‌تواند توانمندی‌های خود را توسعه بخشد.

وی اظهار کرد: شرکت‌های خارجی به دنبال فعالیت‌های علمی و پژوهشی با کیفیت بالا و هزینه پایین‌ هستند، از این رو مجموعه ما می‌تواند با ایجاد هم‌افزایی مناسب و استفاده از امکانات پژوهشگاه صنعت نفت به اهداف تعیین‌شده دست یابد.

مدیرعامل شرکت مپصا به همکاری صنعت و دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: شرکت مپصا با بیشتر دانشگاه‌های کشور تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده است و این موضوع از یک سو می‌تواند دانشگاه‌ها را با فرآیندهای اجرایی و مجموعه ما را با دانش روزآمد دنیا آشنا کند و از سوی دیگر می‌تواند زمینه‌ساز اقدام‌هایی موثر برای کشور باشد.
۱۲ خرداد ۱۳۹۸ ۱۱:۵۵
شانا |
تعداد بازدید : ۲۷۹