توافق بر سر اختصاص ارز صادرکنندگان به واردات

توافق بر سر اختصاص ارز صادرکنندگان به واردات
در راستاى برگزارى جلسه روز چهارشنبه سوم آبان ماه صادرکنندگان بامعاون اول رییس جمهورى روز شنبه ادامه این جلسه در سازمان حمایت برگزار شد.

به گزارش ایسنا، این جلسه که در راستاى جلسه روز چهارشنبه صادرکنندگان براى اظهارنظر در مقابل اختصاص ارز به واردکنندگان برگزار شده و به نتیجه اى نرسیده بود ادامه مى یابد.

این جلسه در دفتر حمید صافدل رییس سازمان توسعه تجارت با حضور جمعى از صادرکنندگان و نمایندگان بخش خصوصى برگزار شد.در جلسه روز چهارشنبه در مورد موضوع اختصاص ارز حاصل از صادرات به واردات کالا جمع بندى حاصل نشده و قرار است جلسه پیرامون بررسى جزییات بیشتر براى رسیدن به توافقات برگزار شود.

به گفته رییس کنفدراسیون صادرات صادرکنندگان مخالف دادن ارز خود براى واردات اساسى نیستند اما باید سازوکار اختصاص ارز صادراتى به واردات به طور دقیق مشخص شود تا هم صادرکنندگان و هم واردکنندگان درگیر دیوان سالارى پیچیده نشوند زیرا در تجارت وقت بسیار مهم است.

میرى در این باره اظهار مى کند: فروش ارز حاصل از صادرات با نرخ مبادله اى هیچ صرفه اقتصادى براى صادرکنندگان ندارد. چطور مى شود تولید بر پایه ارز سه هزار تومانى انجام شود اما ما ارز صادراتى خود را با نرخ مبادله اى بفروشیم.

۷ آبان ۱۳۹۱ ۲۱:۲۱
تعداد بازدید : ۱,۵۸۲