ظرفیت تولید گوگرد پالایشگاه خانگیران 100 درصدی شد

ظرفیت تولید گوگرد پالایشگاه خانگیران 100 درصدی شد
رئیس تعمیرات مکانیک شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از بازسازی کندانسور سوم واحد بازیافت گوگرد پالایشگاه خانگیران خبر داد و گفت: با این اقدام، ظرفیت تولید گوگرد این پالایشگاه از 50 درصد به 100 درصد رسید.
به گزارش روابط عمومی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد، ˈسیدرضا سیدانˈ با بیان این که برای اجرای این طرح، چهار میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: این کندانسور یک مبدل حرارتی و وظیفه آن تبدیل بخارهای گوگرد به گوگرد مذاب است.

وی در تشریح فعالیت کندانسور سوم واحد بازیافت گوگرد، گفت: کندانسور فوق به سبب نشتی زیاد، طبق دستورعمل بازرسی از سرویس خارج شد و برای بازسازی در اختیار واحد تعمیرات قرار گرفت.

به گفته ی وی برای تعویض تیوب ها و برنامه ریزی مناسب در چند مرحله، فرآیندهای اجرایی پروژه کلید خورد.

سیدان تصریح کرد: ایزوله کردن دستگاه، جداسازی ادوات مربوطه، تمیزکاری و بیرون کشیدن تیوب ها از پوسته، نوسازی و مونتاژ و نصب تیوب های جدید در داخل پوسته و جوشکاری تیوب ها به تیول شیت در پنج هزار قطر اینچ جوشکاری، از اقدام های اولیه برای بازسازی کندانسور سوم واحد بازیافت گوگرد پالایشگاه بود.

رئیس تعمیرات مکانیک شرکت پالایش گازشهیدهاشمی نژاد گفت: عملیات بازسازی بدون هیچ عیبی مورد تایید بازرسی فنی قرار گرفته است.

سیدان زمان برنامه ریزی برای این عملیات را 70 روز عنوان کرد و افزود: این عملیات با اتکا به توان متخصان داخلی و کمتر از موعد برنامه ریزی شده در 64 روز به انجام شد.

وی بالارفتن توانایی برنامه ریزی، انجام شش هزار نفر ساعت کار بدون حادثه با رعایت کامل موارد ایمنی، جلوگیری از آلودگی های ناشی از نبود کارایی کامل واحد با توجه به پیش بینی های لازم و بهبود قابل توجه ملاحظات زیست محیطی را از مزایای اجرای این پروژه برشمرد.

سیدان تاکید کرد: بازسازی این پروژه آن هم در سال ˈتولید ملی ، حمایت از کار و سرمایه ایرانیˈ نمونه ای از کار جهادگونه و اتکا به توان متخصان داخلی است.
۷ آبان ۱۳۹۱ ۲۱:۲۹
تعداد بازدید : ۱,۲۳۸