گشایش LC سه نیروگاه بخش خصوصی از صندوق توسعه ملی

گشایش LC سه نیروگاه بخش خصوصی از صندوق توسعه ملی
وزیر نیرو از فعال شدن و آغاز عملیات اجرایی سه نیروگاه بخش خصوصی از صندوق توسعه ملی خبر داد و گفت: ساخت ۸ نیروگاه برق بخش خصوصی از محل صندوق توسعه ملی در دستور کار است که تاکنون کار گشایش LC سه نیروگاه یا گشایش اعتبار آن انجام شده است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مجید نامجو در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق افزود: براساس برنامه پنجم توسعه سالانه باید 5 هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه شود که امسال با تدبیر مناسبی که در طرح مهر ماندگار شده است، احداث و راه‌اندازی 23 نیروگاه در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: تا پایان دولت دهم 12هزار مگاوات به ظرفیت کشور اضافه می‌شود که پیگیر تامین منابع مالی و ارزی آن هستیم.

صادرات 10 میلیارد کیلووات ساعت برق به کشورهای همسایه

نامجو در خصوص تفاوت دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق نسبت به نمایشگا‌ه‌های سال گذشته گفت:‌برگزاری نمایشگاه سالانه برق این تصور را به وجود آورده بود که امسال این نمایشگاه چندان رونقی نداشته باشد، اما حضور 50 شرکت خارجی و 300 شرکت داخلی نشان می‌دهد که صنعت برق ایران در حال پیشرفت است.

وزیر نیرو اضافه کرد: از آنجا که برق ایران در حال صادر شدن به کشورهای همسایه است،باید تلاش شود صنعت برق نیز کیفیت و کمیت خود را افزایش دهد.

نامجو تاکید کرد: در برنامه امسال قرار است نزدیک به 10 میلیارد کیلووات ساعت برق به کشورهای همسایه صادر شود و این نشان دهنده این است که ایران به دنبال صدور برق مطمئن به کشورهای همسایه است.

۹ آبان ۱۳۹۱ ۰۹:۳۶
تعداد بازدید : ۱,۲۱۷