ساخت یک مجموعه جدید پتروشیمی در امریکا

مجموعه جدید شامل یک واحد کراکر اتان با ظرفیت یک میلیون و 800 هزار تن، یک مجتمع پلی اتیلن سبک خطی با ظرفیت 650 هزار تن و یک مجتمع 600 هزار تنی پلی اتیلن سبک و سنگین و نیز واحد یک میلیون و 100 هزار تنی تولید مونو اتیلن گلایکول است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از پلاتس، شرکت های اکسان موبیل و سابک روز پنجشنبه، 23 خرداد ماه، اعلام کردند که با دریافت تمام تاییدیه ها و مجوزهای لازم، پیشرفت خوبی در ارتباط با پروژه مجموعه بزرگ پتروشیمی تگزاس صورت گرفته است.
بر اساس داده های اداره کنترل تگزاس (Texas Comptroller's Office)، پروژه یادشده که برآورد می شود هزینه ای معادل 9 میلیارد و 400 میلیون دلار در بر داشته باشد، شامل یک واحد کراکر اتان با ظرفیت یک میلیون و 800 هزار تن، یک مجتمع پلی اتیلن سبک خطی (linear low density polyethylene) با ظرفیت 650 هزار تن در سال، یک مجتمع 600 هزار تنی پلی اتیلن سبک خطی و پلی اتیلن سنگین (high density PE) و یک تاسیسات یک میلیون و 100 هزار تنی تولید مونو اتیلن گلایکول (monoethylene glycol) است.
عملیات ساخت و ساز این پروژه در نزدیکی کورپس کریستی (Corpus Christi) تگزاس، قرار است در سه ماهه سوم 2019 آغاز شود. انتظار می رود مجموعه جدید تا سال 2022 میلادی به بهره برداری برسد. جوینت ونچر این دو شرکت موسوم به گلف کوست گروث ونچرز (Gulf Coast Growth Ventures)، کمی پیشتر در ماه ژوئن تاییدیه های زیست محیطی نهایی را برای مجموعه یاشده دریافت کرد.
پروژه یادشده بخشی از موج دوم سرمایه گذاری بیش از 200 میلیارد دلاری در زیرساخت های پتروشیمی ایالات متحده به دنبال دسترسی به خوراک فراوان و ارزان گاز اتان در پی انقلاب شیل به شمار می رود.
۲۵ خرداد ۱۳۹۸ ۱۶:۱۱
نیپنا |
تعداد بازدید : ۳۸۶