جایگزینی خطوط GRP به کربن استیل در پتروشیمی جم

شرکت جم صنعت‌کاران اجرای پروژه جایگزینی خطوط آب کولینگ از GRP به کربن استیل را نهایی کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از روابط‌عمومی پتروشیمی‌جم، اجرای پروژه جایگزینی خطوط آب کولینگ از GRP به کربن استیل با هدف کاهش خسارات به صورت جدی با پیشرفت 95 درصدی درحال اجرا است.
بر اساس گزارش پروژه جایگزینی خطوط آب کولینگ از GRP به کربن استیل از پیشرفت 95 درصدی برخوردار است و به علت شکستگی مکرر خطوط کولینگ GRP یکی از مشکلات اساسی در مجتمع پتروشیمی جم همواره از سرویس خارج شدن واحدهای تولیدی و کاهش میزان تولید واحدهای مجتمع پتروشیمی را تهدید می‌کرد که به تبع آن خسارت قابل توجهی را به همراه داشت.
پروژه جایگزینی خطوط آب کولینگ از GRP به کربن استیل به دلیل خطوط طولانی و حجم بالای عملیات، به عنوان چالشی بزرگ در سطح مجتمع پتروشیمی‌جم مطرح بود که با تصمیم‌ها و برنامه‌ریزی‌های از پیش تعیین شده اجرای این پروژه عظیم با هدف کاهش خسارات به دست توانمند متخصصان داخلی عملی شد.
به همین منظور در راستای تحقق اهداف پروژه، شرکت جم صنعت‌کاران به عنوان پیمانکار اصلی پروژه انتخاب و با بکارگیری نیروهای مجرب در حوزه‌های سیویل، پایپینگ، تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز این پروژه از بهمن ماه سال 96 آغاز شد.
با توجه به شرایط کنونی، روند اجرای این پروژه با چالش‌های طراحی، تامین متریال و پیچیدگی‌های اجرایی متعددی همراه بود که ضرورت در سرویس بودن واحدهای عملیاتی مجتمع و ملاحظات ایمنی از جمله اولویت‌های مجموعه مدیریت بود که با حداکثر پتانسیل اجرایی و غلبه بر چالش‌ها، محدودیت‌ها و برنامه‌زمان‌بندی مصوب، تاکنون پیشرفت پروژه به حدود 95 درصد رسید که با ادامه این روند، بهره‌برداری از خطوط جدید کولینگ تا پایان خرداد ماه سال جاری اجرایی می‌شود.
از اقدامات انجام شده در این پروژه می‌توان به عملیات اجرایی سیویل شامل خاکبرداری به حجم تقریبی 28000 مترمکعب، آرماتوربندی به مقدار 440 تن، قالب‌بندی 8000 مترمربع و بتن‌ریزی بالغ بر 5700 مترمکعب و عملیات اجرایی پایپینگ به مقدار بیش از 41000 اینچ قطر نام برد.
با توجه به همگرایی و تعامل سازنده همه ارکان پروژه و تکیه بر توانمندی و مهارت مدیران و پرسنل شرکت جم صنعت‌کاران، این پروژه به الگویی شاخص در اجرای پروژه‌های راهبردی صنعت پتروشیمی کشور مبدل شود.
۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ۱۱:۵۵
نیپنا |
تعداد بازدید : ۴۴۱